Tooorpet 2009!

Jag vet att jag har dissat detta place oerhört sista tiden. Men... Nu har jag äntligen ngt att skriva om igen! :D
Torpet 2009! Ja och ack så roligt vi har haft! (:
I fredags kom jag hem från skolan, var astrött och blev motiverad att börja packa först runt 18. Klockan 19 smugglades Arthur mellan min bil och Alexanderssons bil för att sedan smugglas över till någon annan bil?! Helt enkelt lämnade ku Örby församlingshem för en helg på Törpet i Öxabäck! Sofia, jag och Terese anlände först. Vilket innebar?? Japp, jag och Sofia sprang in och vann den omtalade dubbelsängen. Så arga vi hade blivit om någon hade sott den! Vi lastade in pick och pack och begav oss till bryggan innan jag och Jenny beordrades att laga mat. En viss person blev jättearg när hon insåg att hon glömt köttfärsen till taccosen i Örby. Läskigt.. :S
Vi åt, lekte lära-känna-varandra-lekar.. Jag fick presentera Sofia och vi hade riktigt roligt när vi förberedde själva redovisningen. Dock tycker jag det är skumt att folk skrattar åt att jag tycker det är skoj att byta blöjor, klä ut mej till nunna och köra bil. Det var den kvällen i vilket fall som helst. Vi sov under natten 9 stycken tjejor i i vanligt rum+ett pytterum. I dubbelsängen vistades 4 kvinnor mellan 14 och 18 och stackars Christina hade visst fått utstå mycket under natten. Jag sov däremot bra ;)

I lördags kom våran ärade kyrkoherde och hade föredrag för oss. Sofia och jag diskuterade detta efteråt och hade ungefär samma tankar om vad vi fick höra. Mer säger jag inte. Men under föredraget hade vi roligt, när Sofias morgonhumör var borta så att säga. Vi hittade nämnligen en massa skapelseberättelser gjorda av mej i Sofias bibel! Det var bland annat en liten teckning på henne som jag gjorde när jag var liten och sen mer moderna kreativa påhitt. Också de gjorda av mej såklart ;) Vi åt och sen var det trygghetsövningar.. Ja, detta blev ett hett diskussionsämne under kvällen och vi tyckte nog allt att allt var lite barnsligt och det var på något sätt inte riktigt rätt grejer för våran grupp. Vi känner redan varandra och vet precis var vi alla befinner sej.
Under dagen spelades det in en film av oss tjejer. Jag spelade brudnäbb och vigseln förättades på bryggan, en munk och en nunna började sin livsvandring tillsammans ;) Och vi hade grymt roligt!! :D Hoppas ni får se denna kanonfilm ngn gång för den är verkligen värd en titt!
Vi lekte flaggleken(?) i skogen och vissa tyckte det var ruskigt roligt, jag blev tröttare och tröttare och höll på att svimma i mitt fängelse tills jag hittade lite blåbär :) Sen gick vi in och lekte lekar.. Vissa var mer populära bland lekarna än andra kan jag väl medge.. Jag var lekledare på maffia vilket inte var särskilt populärt bland vissa *host,host, hostattack!!* Grrr! hade Johan som var som mest retlig under kvällen sagt något i samma ögonblick hade jag alla gånger smällt till honom. Han satt oroväckande nära för hans del! Efter dessa lekar blev det en mysig aftonbön på verandan innan vi somnade ännu en gång. När jag får bilder av Sofia ska ni få se hela brudföljet, jag lovar! :)
Igår morse var Sofia J så snäll att hon städade åt oss vilket vi tacksamt tog emot! :) sen placerade vi (sofia och jag) oss i Ekelundsbilen och åkte till församlingshemmet där vi äntligen fick gå på en riktig toa igen! ;) Sen var det gudstjänst. Vi samlade in kollekt några stycken av oss och sen efter kyrkan var det lunch med hela församlingen. Vi roade oss med att ta kort innan vi hade ännu ett krismöte i kajutan. Jag och Rebecka hade ganska svåra sömnighetsproblem vid föredraget så vi livade upp oss med att skicka sms till Johan som satt två meter ifrån oss. Stämningen i Örby fh lättade :P
Sen åkte jag med moster till Tostared där resten av dagen tillbringades. Tyvärr var varken Sara eller Viktoria hemma! :(

Nu är jag dödstrött efter en helhärlig helg!
Jag trivs så sjukt bra tillsammans med er alla!
Massa kärlek till mitt folk!!<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0