Möhippa & plugg!

Ni får ursäkta mej, det har gått över en vecka sen jag bloggade senast! Man jag har haft fullt upp, mkt plugg och har jag haft en ledig stund så har den tillbringats sovandes! Jag är sjukt trött och har ont i huvudet så ni får ha lite förståelse :P
I fredags hände typ inget i skolan, vi packade newbody och jag och Louise fick oss ett gott skratt åt en viss 50+årig cafejobbare som tror att hon är 17! jaja.. när jag och Elin hade slutat sprang vi Kalvik runt.. 7 km tror jag.. Bra gick det, annat mot vad det gjorde igår!! iaf.. sen förstörde vi fettförbränningen med kebab efter, vi tyckte att vi kunde unna oss det eftersom vi inte är överviktiga ;) ku för oss på kvällen och upp tidigt dan efter! Det var dags för Möhippa. Ja, du läste rätt, möhippa. Det är sjukt, jag och Vickan var med på Stinas möhippa.. Men dom får skylla sej själva att dom bjöd med oss :P Roligt var det verkligen iaf! -> hon dirigerade oss i "vårkonserter" både på centralen och på nordstan, delade ut blommor till folk, fotade massa grejer m.m. Vacker var hon iaf ;) -> Kim tyckte att sminket  var döläckert.. Vi andra kanske inte hade riktigt samma åsikt.. Sen kväll blev det, och efter en mkt rolig biltur till Tostared sov jag gott hos Vickan.
I måndas tog jag och Ein en sen kvällspromenix, och när vi kmr tbx till "vårat" område kmr hela örbys lärarkår ut ur matsalen.. Det var smååått pinsamt! Jag menar ca 60 lärare fick chansen att bevittna två 15/16 åriga tjejer gåendes i reflexvästar.. XD
På tisdan var det teater med friends och sen röstning till kompisstödjare i varje klass.. Emma H och jag blev i våran. TT:n var också rolig och självklart vann 9a som vanligt tävlingen ;) På kvällen vare orkester och jag fick (efter alla dessa år) titeln "cellostämmans boss".. Det tyckte jag var lite skoj haha.
På onsdan hade vi friendsutbildning hela dan.. Huvet bara snurrade när den var slut vid tre! Sjukt vad trött jag var! Sen var det bara massa plugg och en vänåkrasspringning med elin.. Dock var det lite jobbigt att ha med sej hund och stanna då och då..
Torsdan.. jaa, tyskaprov, kroki (med kläder!!) på bilden, vg på engelskan (jag blev SÅ glad.. kändes jätteskönt!) och sen till veckans roligaste lektion, torsdags-so:n (den sena). Alla är helt supertrötta, inte minst bussi och jag! Terje försökte få kontakt med emma men hon hörde inte på säkert en minut för hon bara skrattade. Sen skulle Terje ta av sig sin tröja och visade hela magen: Emma (med stora ögon och högt) "Vad gör han?" Det roliga var att han befann sig två meter ifrån oss och hörde antagligen alltihop X) SOM jag skrattade! På overheaden låg en lapp "varning, ryker vid användning" Det hade Terje skrivit efter att den började brinna på våran lekition! Jag och Emma höll på att explodera i princip hela lekitionen åt olika grejer och en gång sa han "kriget slutade med att usa fällde två.. men tjejer! "(till oss) varpå erik säger "så usa fällde två tjejer?" Mkt trevlig dag iaf! (: förutom när Manda var sur på oss.. Roligt hade vi iaf :) -> sen var det bara plugg som gällde resten av dan!
Igår blev våran klass utsatta för ett lärarskämmt.. Vi hade no-prov och fick joordens konstigaste frågor som vi inte hade en aning om, dessutom var de på g-delen.. T.ex. varf föds det fler killar än tjejer och varför är det så bra? Så vi fick sitta där och hitta på en massa.. Sen skulle man rita bilder för fräknar i släkten, mutation och homozygot. Och nästa fråga  var: Linda och Anders ska få barn, Linda är blåögd och jobbar på kontor, Anders är homozygot och har en farbror i Australien, vilken ögonfärg får barnet? Fattar ni hur nollställda 9a, örbyskolans studigaste klass genom tiderna var?? Sen helt plötsligt kmr Terje in och frågar vilken månad det är.. Så frågar han oss vad vi inledde 9:an med i so.. Källkritik nio a!! Det visar sej att han har gjort provet för att få oss "ner på jorden igen".. Jag säger då det.. Att alla gick på det med X)
 Sen inledde jag och Elin helgen med att springa Kalvik.. fast vi gick en del, hade bara ätit en fralla på dan så helt yr och båda var sjukt trötta+ det var det iskallt! Sen tränade vi inför kvällens mässa. Som gick som den gick.. Haha.. mitt förspel på pianot började med fel så jag var tvungen att fortsätta spela fel för att folk skulle tro att jag hade konstiga förspel ist för att dom skulle fatta att jag spelade fel.. komplicerad värld yrkesmusiker måste leva i! Sen trodde jag att jag hade fått en propp lr ngt för cellon bara gnisslade! Jag trodde  att ngt center i hjärnan hade lagt av så jag inte kunde spela.. Sen sa Elin att det var hennes klarinett.. Tack och lov, men alla tror att det var jag.. Typiskt.. Jag var jättetrött resten av kvällen och sen skulle jag, Sofia och Elin göra "spindeln" ni vet när man lyfter hela sej på händerna.. Mina byxor sprack.. Panik lix, pappa kom inom 10 minuter. Tackar vi för ;)
Nu har jag ont i huvudet och känner mej febrig.. Mitt humör blir inte bättre av att jag ska dela ut typ 20 newbodypaket i tostared hela dan.. :/ Men sen blire kalas för gummsan ikväll.. :) hoppas jag mår bättre då!

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0