Edith Antonsson<3

Tredje personen ut är mitt alldeles supersöta kusinbarn Edutt! En numera glad 7-månaders Australienare som verkar leva livet. Hon är alltså dotter till min kära kusin Josefine och ex-dreads-mannen Fredrik. Gustaf frågade innan hon föddes om hon skulle födas med dreads men tack och lov blev det inte så! 10/3 2009 var det dags för denna lilla filur att titta ut och jag blev megastolt över både henne och hennes mor med en gång. Edith blev mitt kusinbarn nummer två (kan meddela att nummer 3 av kussebarnen är på väg..!) och hon hade vid födseln mer hår än mitt första kussebarn som då var ett! Det ni, hon brås på mej ;D

Tyvärr bodde Fjantonssons icke i närheten innan de gav sej iväg vilket gjorde att jag bara hann träffa Edith vid 3 tillfällen innan hon antagligen kommer kunna gå. Men i februari ska hon vara tillbaka på svensk mark igen. Innan dess ska hon dock få erfarenhet av malaysia, thailand, kambodja och bali.. Galet vad den lillkvinnan kommer ha meriter!

De gånger jag har fått chans att barnvakta Edutt, leka med henne, mata henne och allmänt gosa med henne har varit fantastiska!! Snällare tös får man nog leta efter och sötare också för den delen! För mej kändes det jättefint att jag fick vara med och sjunga välsignelsen för henne på hennes dop :)  Och bara för att hon råkar vara just ett av mina favoritbarn så får ni två bilder på denna filur. MammaEdith kan också få vara med på ett! :) Det är ju trots allt hon som har fått fram denna goding! Jag ser i vilket fall som helst fram emot deras hemkomst (ja, det är länge kvar!) och massa underbara skratt från denna filur som är högt omtyckt av alla i hennes omgivning.. Ni må tro att jag är avensjuk när man ser små brunögda barn på andra sidan jorden som sitter och myser med mitt kusinbarn. Så icke roligt! Fast dom kan väl få låna henne ett tag, bara jag får tillbaka henne ;) 

Kärlek till dej Edith<3


En alldeles färsk bild från andra sidan jordklotet på Josefine och Edith :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0