Elisabeth Johansson

Nu förstörs min mix i detta temat helt. Men, jag beslutade mej för att det är tillåtet att ha 2 cellister på raken. Bettan fyller faktiskt 25 imorgon. Därför får hon nästa rubrik! :)

Min kära kusin Elisabeth! Jag har foton på oss två när jag är sisådär en månad och Bettan sitter och försöker få mej sova och sen finns det foton med jämna mellanrum fram tills nu. Elisabeth är en såndär person som man inte kan låta bli att tycka om. Hon har alltid ett leende på läpparna(om man låter bli att väcka henne innan 11) och har nog aldrig varit elak utan är alltid den där äldre kusinen som är snäll mot oss småttingar. Elisabeth tillhör den antagligen mest musikaliska familjen i "familjen" (ni fattar tror jag!), är extremt duktig på både cello, piano och sång och har ett sannerligen bra gehör! Hon är bra på alla sätt och vis Bettan. För er som inte har äldre kusiner som går lätt att prata med så kan jag intyga att ni missar något. Elisabeths och min relation tycker i vilket fall som helst jag är fin! (:

Vi tar några minnen som vanligt (:
*Elisabeth och jag hade varit hos våran moster (Bettan var 12 och jag 3) och så skulle vi till oss. Det var på den tiden jag körde 3-hjuling och ramlade i den branta delen av backen ovanför dialect. Det var också på den tiden då det bara bodde gamla i de gula husen och de hade gått och lagt sej när detta hände. Elisabeth förbjöd mej då att gråta så jag fick vackert gå tyst och 5 minuter senare satte jag igång att stortjuta hemma.
*De gånger Elisabeth passade mej som liten.
*När vi var på Läckö slott och vi sjöng Oh Carl Gustaf i alla tänkbara och omöjliga tonarter i bilen. Peter höll för öronen!
*När jag låg med förfärliga magkramper 2 veckor och min familj skulle ut och äta med pappas kör när han slutade. Då passade Elisabeth upp mej alldeles utmärkt bra!
*Någon gång när Elisabeth bodde i Gbg och jag fick komma in och vara hos henne 2 dygn. Vi spelade ligretto, shoppade, pratade och hade allmänt mysiga dagar!<3
*Helena & Simeons bröllop då Bettan var en utmärkt värdinna (heter det så?)
*När Elisabeth åkte till Brasilien ett halvår. Det tyckte jag var jättejobbigt!
*De gånger vi har vart i stan och haft trevligt tsm.
*Och massa, massa mer..

Men nu hinner jag inte skriva mer. Jag måste hinna med lite annat innan kalaset börjar :)

Elisabeth är helt enkelt en underbar kvinna som vi alla tycker så väldigt mycket om! (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0