Sture Persson (:

Ja mina vänner. Det här hinner jag egentligen inte för jag borde förbereda en lek men strunt i den för en stund :)

Sture Persson. Denne man och så mycket minnen! Ja hörrni, igår morse när jag satte på mobilen fick jag ett sms från Sture där det stod att jag inte hade någon lektion igår eftermiddag. Jag blev på ett sorgligt humör för jag såg verkligen framemot att spela igår och det gör jag varendaste tisdag.
 Igårkväll var det kulturskolekonsert och Sture var med och spelade.. Jag satt i publiken och tänkte på mina år med cellon. Som säkert många vet har min övning på detta instrument vart väldigt inaktivt och inte innan denna våren har jag haft det minsta intresse för spelandet överhuvudtaget. Jag satt och klurade på det där igår och kom fram till att om jag hade haft en annan lärare hade jag lagt ner cellon för en sisådär 4 år sen. Jag har alltså spelat cello i uppåt 5 år bara för att träffa Sture.. Jahaja.. Förstår ni vilken fin vän han är? Jag säger då det.. I måndags när han spelade på en annan konsert var jag jättestolt över honom. Han är superduktig och antagligen min största cellist-idol!

Några minnen brukar ju få dyka upp i denna följetång så här kommer några:

*När Sture valde de 4 eleverna med längst armar i klassen så vi fick börja spela fiol/cello och jag och Linn hade jätteroligt på våra lektioner med Schture!
*Våra skolavslutningar. Sture satt bakom oss med sin cello och peppade oss.
*På mellanstadiet när vi åkte på stråkläger och började i orkestrar.
*På stråkläger no.2 i Espevik började jag fundera på att byta fiolen mot cello vilket jag också gjorde. Jag fortsatte att ha Sture men jag minns inte hur det gick med hans skor som vi hissade upp i flaggstången..
*Våra tisdagsorkestrar var galna under mellan och högstadiet. Våra ledare(Magnus och Sture) var ganska rejält arga på oss cellister ofta.. Jag skämms idag! Men vi hade grymt roligt då! :)
*Alla raster under dessa år som vi cellister kom försent bortåt en halvtimme på.. Sture fick leta upp oss varje vecka.
*Våra turneér som gick ganska åt skogen.
*Alla vår och julkonserter! Jag minns en vårkonsert där jag och Sture spelade ett solo i en låt.. Det var fint ;)
*Alla mina lektioner under åren! Vissa har jag nästan gått gråtfärdig ifrån men från ca 99% av gångerna har jag sett framemot nästa veckas lektion och för det mesta har jag haft jätteroligt på tisdagar mellan halv 5 och 5 i D. 203.
*Juloriatoriet 2009 när Sture spelade och jag sjöng.
*Höstens "bibliotekskonsert" som vi två hade.
*Och massa, massa mer...

Vad jag vill lyfta fram är att jag alltid har haft och har roligt med denne man, att han är bäst på cello och utlärning och en väldigt fin vän! :) En annan sak som jag verkligen uppskattar med Scchture är att han är otroligt peppande och uppmuntrande och det har verkligen behövts vissa stunder. När man är ledsen eller allmänt uppgiven får man en tröstande kram och sen är allt bra, det är kanon! Helt enkelt är han en klippa som kan konsten att få en annars trist vardag att bli riktigt trevlig! (:

He´s the best! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0