Allt som cirkulerar i skrivarens huvud.

Ja kära vänner! Jag är åter på benen vilket jag har varit sen i mars då jag drabbades av vinterkräksjukan. Helt enkelt förklarat har jag nu spenderat 2 dagar i skolan.
Igår, ja igår var en skum dag. Klockan 8.10 var mitt hår genomborstat (för sista gången), äpplet mer frestande än någonsin och humöret sådär måttligt bra. Det var dags för fischefoto förstår ni! Jag beräknar att vi var mellan 40 och 50 stycken som fick plats på ett och samma foto. Det kändes iaf som vi var fler än 10 på varje rad och vi hade 4 rader, men för säkerhets skull så säger jag "ni får se!" Så där stod jag, översta raden, 3 personen från höger, mellan någon-som-jag-inte-vet-vad-han-heter och Viktoria som inte var på sitt bästa humör. I handen höll jag en sak som jag gillar (det skulle man nämligen). Ett nyplockat äpple med 5 gröna blad på kvisten fick det bli. Ett konstverk i sej tycker jag. Viktoria hon hade med sej Stolthet och fördom och jag skämdes lite över att jag ens var i närheten av boken, usch! Ja, sen var det fischesamling i nomaden och efter det prov i människan socialt och kulturellt och jag har inte en blekaste aning om hur det gick. Jag var fortfarande på fråga ett när 2/3 av tiden hade gått. Jag skrev iaf konstant i en timme, sen valde vi kamratstödjare, åt lunch och promenerade till lasarettet där vi fick en föreläsning om hörapparater-ytterst intressant?! Speciellt eftersom vi 30 var inknökade i ett litet rum och ingen syre fanns att prata om. Höstsolen värmde oss på vägen tillbaka och sen var det en halvtimmes väntan innan det blev fotografering- en som inte blev så bra misstänker jag! Jag störde mej på fotografen till den högsta grad men jag överlevde utan att någon kom till skada. Fruktansvärd huvudvärk led jag av efter detta, Christina kom och räddade mej, vi begav oss ut i nomaden och efter bara ett par minuter såg vi självaste Sofia cykla förbi utanför. Återvänd blev hälsningen hon fick när hon svarade och sen fick vi övertyga henne om att det absolut inte var fischesamling där innan hon vågade sej in. Vi fick en timmes ventilationsstund och det ventilerades minsann! Min huvudvärk var inte mildare en timme senare när jag satte mej för att vänta på att Nicole och Sture skulle bli klara. Gissa om min huvudvärk släppte? Nejnej, från höger hördes följande: rum 1:piano-nybörjare, rum 2:sång-svängig sådan, rum 3:cello-Nicole och Sture, rum 4: Flöjtist, rum 5: Stråkensemble, rum 6: blockflöjtsensemble och slutligen rum7: Gitarrlektion. Hade jag lyssnat på var rum för sej hade det varit helt okej men denna blandning! Jag säger då det, jag kunde knappt läsa noter när det väl var min lektion! Tacka vet jag Sture, sicken vän!!! Birgitta, Ingrid, Klara och jag hade ngn sorts kolla-vad-ni-kan-grej innan jag äntligen fick åka hem efter en lång dag! Boken som ska vara utläst till fredag blev kvällens underhållning. Jag börjar tröttna kan man väl säga :P Grabben i kuvösen bredvid heter den för övrigt.

Dagens förmiddag tillbringades i konferensrummet och det tycker jag verkligen inte om. Carina Nyhage är verkligen en finemanglärare men rummet, det rummet alltså! Jag får huvudvärk så fort jag går in genom dörren. Här om någonstans snackar vi dålig ventilation! Väldigt vad mycket huvudvärk det blev i detta inlägg, icke trevligt! Jag ska genast försöka bryta trenden. Det blev lunch och teori på idrotten. Sen hade bi en sån där leka-lektion igen! Vi tycker så väldigt mycket om det :D Denna gången fick vi borsta tänderna på varandra och allt som man ska tänka på när man sköter någon annans munhygien. Ja, mkt ska man lära sej och det har vi konstaterat att det gör man bäst genom att skratta så man gråter! Oj, vad jag gillar gymnasiet vissa stunder! :D
Jag och Elin cyklade hem med mkt kyla och var tvugna att stanna i den värsta uppförsbacken för Elin cyklade in i mej när jag slog henne, vi har tagit upp gul-bil-leken igen förstår ni! Nostalgi, nostalgi<3 Och detta resulterade också ett skrattanfall som alla bilister fick beskåda, varsogoda!

Nu har jag skrivit klart min rapport och har antagligen gjort helt fel men kände att jag inte orkade lägga ner mer tid på ett litet jordprov så nu sitter jag bara och väntar på att Julia ska lägga upp förskräckliga bilder på facebook som det gäller att kasta sej över och "av-tagga". Hanna the tandläkare är smått nervös!

Jag har också tänkt börja med en liten grej på bloggen (bara ett tag) och alla ni som läser både min och Sofias blogg tror säkert att jag härmat henne med detta men nej, jag sa i nomaden igår vad jag har för plan och hennes ide ploppade (om jag förstod det rätt) upp när hon borstade tänderna igår, så mina vänner.. Jag var först! ;)
I varje fall tänkte jag för ett tag sluta skriva om vad som händer i mitt liv och istället sikta in mej på att skriva personliga tankar och tack till mina vänner och andra för den delen också kanske.. Så inom kort kanske just ditt namn råkar vara överskrift till ett inlägg och då kan du vara ganskaså säker på att det står en massa härligt om dej just där :)

Nu tänker jag och min värkande rygg gå och lägga oss och så får jag väl be en stilla bön att Julia har somnat ifrån bilderna!

God natt alles<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0