Livet som det ser ut just nu.

Ja mina vänner, då sitter man i skolan med Rebecka mittemot och Josefine en meter ifrån. Hon misshandlar min cello för tillfället, men den behöver värmas upp inför min lektion så det är kanoners!

Jag erkänner för typ etthundrafemtioelftemiljarde gången att jag är sämst i bloggning. I söndags var jag inte i närheten av en dator och inte igår heller för den delen.
I söndags fick jag ett sms från Rebecka som gjorde att jag fick nostalgikänslor. Hon skrev att hon satt i Skene och att jag skulle varit där för Pärleporten stod på programmet. Men, jag var inte där, tyvärr! Den 4 oktober däremot.. Ja då blir det pärleport för mej också :)    Jag tillbringade min dag tillsammans med 3 kuiner, och lite annan släkt. Oerhört trött var jag men släkten är väl alltid trevlig!

Igår pluggade jag cellen. Enodplamatiska retikelsystemet, ribosomer, centrioler, mitokondirer, tvärstrimmig muskulatur, epitelvävnad var något av det jag försökte få in samtidigt som min far stod bredvid mej och vidgade mina kusnskaper om bysthållare. Ja det var svårt att få någon ordning på den där koncentrationen och pappas tjat var inte det enda som avbröt min inlärning. Jag drogs alltför ofta till flygeln och mitt gröna kollegieblock med mitt försök till ny låt i.
Under eftermiddan och kvällen var jag också iväg och fotade den röde. Bilen alltså. Den ska äntligen säljas till min alldeles egna glädje! För intresserade kan jag meddela att kopplingen tar alldelles (och då menar jag verkligen alldeles!!!!) för högt upp. Helt värdelöst som sagt!
Jag har också röstat för första gången i mitt liv. Något som bjöd på en del skratt är jag rädd. Min far och allas vår kykoherde hade i varje fall rätt roligt åt mej! Det är väl iof trevligt att man kan glädja någon. Efter denna milstolpe i mitt liv(??) tittade jag in en sväng i Örbyskolans lilla gympasal där ku hade vanlig måndagsaktivitet. Men bandyn var igår basket tror jag bestämt! Och sen blev det mer vävnader och muskulatur och allt. Vi gjorde provet idag och om jag har rätt känsla har det gått bra.

Imorse var det fische. Jag tror att jag är smått fast i tisdagssamlingarna redan men det känns bra att börja dagen där så det är coollugnt.

Nu är det bara jag och Josefine kvar här. Rebecka har åkt iväg för att rösta (ni kan vara lugna, jag har noga instruerat henne om vad man ska välja för säkra ku-kvällar!).
Om exakt 47 minuter börjar min cellolektion vilket jag har gått och sett framemot hela dagen. Jag vet inte varför, jag har inte tränat alls, jag har bara just sett väldigt mycket fram emot detta! Men innan det är det ensemle med gymnasieorkestern.. Lite nervöst faktiskt, jag känner ju alla figurer men Birgitta har jag aldrig haft som pedagog innan så det kan nog bli spännande.

Och vet ni vad!?! Jag av alla människor på jorden har ställt mej på kö till flöjtlektioner och Ingvor sa att jag nog kommer komma med redan i höst! :D Är det inte fantastiskt?  Hahaha, jag som aldrig i mitt liv varit blåsare ska nu börja ge ljud ifrån mej med hjälp av en bit stål och inte bara med massa hästsvans. Det är faktiskt ganska fachinerande tycker jag! Och det instrumentet som är så vackert ska alltså bli vanhelgat av lilla mej. Yes man, här har ni mej.. Hanna som önskar att hon kunde spela piano, cello, fiol, gitarr, lite blockflöjt, orgel, och nu även flöjt! Åh, det ska bli riktigt roligt faktiskt!! :D

Nu har jag totalt tankestopp så nu är det väl bäst att ta några toner på cellon. Det är synd om killen som sitter i samma rum som jag fast en sisådär 5 meter bort, men Josefine.. Nej hon ska inte klaga ;)

Ha en finer dag
/Kevinnan som älskar sitt oväsende till musik!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0