En onsdagskväll och torsdag senare..

.. är jag trött som bara den. Men ganska munter trots allt! :)
Gårdagen var.. bra, i de flesta avseenden men jag hann med lite nervsammanbrott och sådär också. Okej, jag erkänner Ida. Det ÄR pinsamt att jag fick ringa min granne och be om hjälp med att steka bacon och koka makraoner. Men jag erkänner vilket jag anser vara strongt och en stund efter all panik satt jag där i min sommarklänning och åt och resultatet.. Tja, att säga att det var gott vore väl att överdriva!

Hemtjänstkvällen var oerhört stressig med oförutsedda händelser men det lugnade ner sej efterhand och vi fick till slut vår smörgåstårta. Och jag fick min ventilationsstund vilket var otroligt skönt och välbehövligt, tackar jag varmast för! :) Jo men i allmänhet var allt strålande och jag får ju inte glömma när klockan närmade sej 22.00 och jag och min handledare traskade upp på skaren utanför lägenheterna på jutevägen och försökte göra snöänglar.. På skare.. jag misstänker att ni kan lista ut resultatet ;) Men jag trivs som kossan i hagen i min lärlingsroll, det är kanon och jag ångrar det inte, aldrig! :)

Och vet ni vad! Jag har inte delat av mej av mina senaste tankebanor.. Jo för nu har jag helt allvarligt börjat fundera på ambulanssjukvårdaryrke! Låter det inte asballt och framförallt fint att kunna hjälpa till. Jodå, jag menar det! :) Nej, alltså seriöst, jag är verkligen i extas eller vad det heter. Vi får se var jag hamnar! ;) Spänannde!

Idag har varit ganska påfrestande. Först med tanke på att jag halvt vant mej vid att sova hur länge jag vill och helt plötsligt skulle man upp halv 7, jippie! Skoldagen började med att jag blev inträngd på en toalett av Viktoria, med cello, hårspray och allt vad det var, och de senaste nyheterna såklart! :P Sen känner jag att resten var så tråkigt att jag inte vill pesta ner bloggen med det! Men efter skolan blev det träning för helgen och sen körde Nyhage mej och Johan hem, tackade vi för!


Nej hörrni, jag har ordkunskapsprov imorgon och har läst igenom det en gång, strålande!
Men sen var det ju också roligare att leta recept till måndag med Ida.. Efter förra matförlusten så att säga. Jag tar sallad och efterrätt, go Hanna! ;)


Sov gott alla härliga prickar, imorgon är det helg och då ska vi vara glada! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0