Blôggatôrka.

Fy vad jag skäms! Nästan en hel vecka utan minsta livstecken. Det är grymt dåligt av mej, sorry!

För att komma ihåg vad som hänt var jag tvungen att hämta dagboken, sicken bra uppfinning! :)

I måndags spelades ännu ett par julkalendersavsnitt in. Fia & jag börjar tröttna på det där nu så det är skönt att det bara är en vecka kvar! På retoriken var det min tur att hålla hyllningstal, jodå, det gick finemang! :) Kvällen spenderades i Kinna kyrka med övning & massor nya låtar. Trevligt! Det var ännu trevligare på tisdagen när det var någon som lyssnade. Konserten var riktigt stämningsfull & det var riktigt superkul att spela (& att dra i Stures arm när han spelade på fel låt!). Nåväl, måndag & tisdags fritid gick helt åt detta evenemang, men det var det värt! :)

Onsdag & torsdag var helt vanliga skoldagar med hemska kvällar. För en gång skull var jag sjukligt effektiv på studiefronten & producerade massor med bokstäver hit & dit i olika stora inlämningar. Tack vare att jag gick in för't har jag nu bara en inlämning & ett prov kvar innan jag äntligen kan förklara mig välförtjänt(?) av ett efterlängtat jullov! Förutom plugget hann jag med ett hemskt behövligt Nicolesamtal & så var Ullebulle här & tjötade & fikade & gjorde mej på bra humör! :)

Igår var en lång dag. Efter första lektionen drog favoritSara & jag ut i skogarna med absolute-christmas-hits. Vårt mål var att bli färdiga med julhandeln på Ullared. Om vi lyckades? Jodå! 4 timmar gick vi runt, skrattade & pratade. Mitt blodsocker var kusligt lågt ett tag & humöret med det så Sara såg till att det höjdes, tackar jag varmast för! Vi pratade med främmande människor & var precis som vi brukar! Snacka om kvalitetstjej den damen. Hon är fantastisk! :)
På kvällen fick jag för första gången med mej henne till Ku, & vi överlevde båda två! ;) Men vilken kväll det blev.. Brev skrevs, folk skrek, vi var rädda på resecentrum, 2 hjältar bytte mitt akut-punkterade däck, det hängdes på donken, sprutades vatten mot bilar.. You name it, det var en helbra ku-avslutning!! :) Och det där däckbytet.. jag var helt supertacksam både mot Andreas x 2, men också för att det inte hände i typ Överlida eller något sånt ställe där Sara & jag var tidigare under dagen!

Hela dagen idag har ägnats åt julklappsinslagning & allmänt ner-ivarv-gående.. En behövlig dag skulle jag tro & nu ligger de där, inslagna allihop. Fantastiskt skönt att ha det överstökat! Och nu slår det mej att jag har lovat att jobba 8-16.15 imorgon.. Vad tänkte jag med där? Nåväl, det blir väl bra. Nu är det sannerligen snart jul! :)


Vi har alltid varit farliga, vi kommer alltid att vara det.
Dessutom hoppas vi på snö så vi snart kan dansa skorstensdans igen! :)

/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0