Jul ur mitt perspektiv.

God fortsättning som alla vuxna så vackert säger! :)

Vilken jul det blev! Och vad den gick snabbt! Förlåt för min inaktivitet, det har varit full rulle & i kombination med konstrande teknik fick bloggen förbli orörd under julehelgen. Desto mer har jag därför att berätta nu!

Natten till julafton sov jag 4 timmar. Det var en trött kvinna som sjöng på Kinnaborg, men det var roligt, traditionsenligt & mysigt. Har jag sagt att jag har väldigt trevliga kusiner förresten? Ja, det må jag säga & musikaliska är de! :) Efter detta spektakel blev det familjefrukost & klapputdelning no1. Som vanligt stressades det sedan iväg till jullunchen som detta år innehöll 2 av 4 "familje-familjer", dvs. Anderssons + Peterssons. En livlig men mysig tillställning där bloggerskan här använde sin hjärna & fick sin smarthet bekräftad! Julklappsutdelning nummer 2 skedde någon gång här också. Christofer & jag spelade sedan in mycket snygga julfilmer för uppladdning vilket gick sådär. Vi hade väldigt roligt i varje fall! :)
På kvällen joinade först Johanssons den stora & sedan Johanssons den lilla. Som ni kanske anar hamnar klapputdelning 3 & 4 där alltså. Inte konstigt att man blev trött. I år saknades några i vår "jättefamilj". Dessa borttappade var David + Kristina, Ruth& Märtha samt Erika & Viktoria, men det blev trots allt jul ändå.
Julafton är alltid något speciellt. Det brukar vara väldigt hektiskt, men ändå, just.. Speciellt! Galet mysigt & familjärt. Ja, jag gillar det där skarpt! :)
Givetvis avslutades julafton med den ultimata julstämningen ~ midnattsmässa! Det, det är verkligen oslagbart. Fantastiskt mysigt & vackert, så även i år! :)

Efter midnattsmässan sov jag 4 timmar. Det innebar i sin tur att jag igår låg 8 timmar back rent sömnmässigt på 2 nätter. Icke bra! Upp till julottan i Kinna skulle jag i varje fall, ja repetition ska visst vara effektivt. Det gick, trots att jag hade kunnat djupsomna där i bänken! Runt 9 kunde jag äntligen få den sömn jag behövde & upp på riktigt kom jag nog vid 2. Far min undrade om jag ville hänga med på ytterligare en gudstjänst. Jo, men när jag ändå var igång.. Under denna julhelg har jag (tror jag) slagit rekord med 4 riktiga gudstjänster på allenast ett & ett halvt dygn. Är det någon gång kyrkan är så vacker som på julen? Nåväl, igårkväll hade vi lite släkt här & sen avslutades kvällen med Sofiatimmar. Hemskt uppskattat! :)

Annandag jul, idag, var jag som sagt åter i körka & slog sen flygplansrekordet. Elin & jag vandrade ut i blåsten påtvingade reflexvästar av diverse mödrar för en kort promenad. Trodde vi ja! Drygt 3 timmar senare var vi tillbaka, efter en sjukt lång promenad. Vi vandrade runt halva kommunen & kom på massa vägar som skulle bränna mer julmat. Vi konstaterade att vi minst traskade 2 & ½ mil, plus snabbvisit hos självaste kyrkoherden i Kinna. Aldrig förr har vi druckit så gott vatten?! En frisk & härlig afton vill jag lova! Nu orkar jag icke skriva mer så nu tänker jag att det får bli en bildbomb från småglimtar hämtade från julen ur mitt perspektiv! :)


God Jul i efterskott!

/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0