Gospel ~ Glädje!

That's true!

Denna helg som nu snart är slut har varit fylld av gospel, alltså av glädje. I fredags sparkade vi igång helgen med gospelkonsert i skolan. Förhoppningsvis förstod människor som mötte denna musikstil och budskap för första gången vad No Limits ville förmedla-Evangelium!

I fredagskväll var Sofia och jag på Kinna Ku en snabbis innan vi tillsammans med Elin intog Assbergssalen för att kolla på premiären av treornas musikal. Stolt som en riktig mor var jag över Sofia, ja, hon på scenen alltså ;) Den andra också givetvis, men hon sjöng inte solo just då! (: Då vi for därifrån var vi uppe i varv och så glada att det blev lite rosa helikopter på det ;) Kvällen spenderades sedan åter på Kinna Ku, denna gång även med Elin. En lååång och mycket intressant/rolig diskussion med tjejpanelen ägde sedan rum tills midnatt ungefär.

Lördagen, igår alltså.. Jadu, Sofia A och jag tog bussen till Kinna, hämtade Sofia K och placerade oss i kyrkan. Där blev det konsert sprängfylld med glädje vill jag lova! Så fantastiskt att se deras lycka och allt de vill säga sin publik. En sådan konsert, så full av liv, av glädje och gemenskap.. De är sällsynta och helt fantastiska! Ja, det var verkligen helt underbart, det finns liksom inte ord! Kan tänka mej att vi var ifrån kyrkan cirkus halv 9, vi var coola på en väg, velade, tjötade på framnäs länge och väl, vinkade till rådjursögonen och gav sedan upp (Sofia och jag) så vi åkte hem till tvillingen och åt och pratade. Sen sov vi gott hela natten :)

Så idag var vi sega men hann i vilket fall som helst till kyrkan i tid och där blev det ännu mer gospel :) Åh, jag tror jag hade behövt en gospelkonsert om dagen för ultimat lycka. De kunde sin sak iaf den saken är säker :)

Till sist vill jag uppmana er att lyssna på denna kör om ni får tillfälle, de är suveränt duktiga! :) Det blev lite foton, så jag bjuder på ett par samt deras länk och deras version av välsignelsen som jag hittade på facebook.. Märkligt ;)









http://www.youtube.com/watch?v=Zho_M--YBcM&feature=player_embedded
http://www.nolimitsgospel.com/

/Hanna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0