Tiden vi inte härskar över!

Grått Nytt Hår! :)
Fantastiskt vilken start bloggandet fick 2011 va? ;)
Milda Matilda, om ni visste hur livet ser ut för skribenten här för tillfället, allt är fullständigt upp-och-ned-på! Med det menas verkligen inte att jag mår dåligt, ohnej! Tvärtom är livet verkligen på topp! :)

Skolan är åter påbörjad, jo det vill vi lova! Lärarna är i fullkomlig oharmoni med varandra, ingen har en blekaste aning om något och det känns ibland som man befinner sig på demensboende.. Massor plugg har vi också, så det pysslar jag med mycket.

Vad gäller jobbet lyckades jag förra veckan vattna vägen med kanyler, färdiga venprover, provtagningsrör.. ja allt som fanns i den fulla korg jag slängde i luften då jag själv sprattlade på rygg. Det var en syn vill jag lova, Gunilla, hon agerade nöjd publik ;) Jobbade f.ö. igårkväll och vi konstaterade att tiden ihop snart är förbi. 16 månader som gått bedrövligt fort, ja, det är skumt och vemodigt.

Bilkörningen går vackert nu, läraren är nöjd och Johan har tatt körkort! Det innebär att kvinnan här måste greja det dagen efter födelsedan om konkurrenten ska besegras. I will do my best ;)

Humöret är på topp, trots att väldigt intensivt vardagstempo! Allt bara ler liksom. Plötsligt är vinterdeppigheten borta och allt är fantastiskt, i mina ögon iaf :) Det som fick glädjehormonet att börja produceras i mängder var en sekretessbelagd och döhärlig helg med Viktoria samt äkta kvalitétstid med Sofiatvillingen! Åh, det går inte att förklara, livet är bara så underbart! :)

Jovisst, så är det, fantastiskt vilken gåva livet är ändå! (: Eftersom inget just nu kan dämpa denna livsglädje tänkte jag bjuda på lite foton som egentligen aldrig borde publiceras, bara för att de får mej att le här i vårt mörka januari :) Men ja, visst borde de vara raderade och bortglömda för längesen, fast varför inte se det humoristiska i de härliga minnena istället? :)

Och det var så sant.. Kusin Henrik har gått och förlovat sig.. Grattis får vi ta och säga! :)




















































Trevlig helg! :)
/Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0