Då livet snurrar som en torktumlare.

Bloggläsare, jag har saknat er! :)

Nu, nu är jag helt fri från det där lilla preparatet mot täta nosar. Kanonskönt måste jag erkänna, & det gick alldeles automatiskt att bli av med drogen, utan att det var minsta jobbigt. Ibland har man flyt!

Förra veckan tänkte jag att det måste bli ändring på min vanliga schemaläggning & det gick käpprätt åt öknen. Yes, denna vecka har gått snabbare än jag hunnit blinka & jag har haft så roligt! Det är helt underbart att känna krafterna återvända, halsen likaså & ideérna med dem. Jo, jag har verkligen njutit av allt! :)

2 körövningar har hunnits med, långa sådana! Både i tisdags & igår spenderades aftnarna med gospelkören i Kinna. På söndag har vi konsert ihop med Rongedals & det är slutsålt. Sofia & jag är taggade kan man nog påstå!
Vad gäller övningarna har de varit heltokiga. Speciellt i tisdags.. Sofia & jag trodde hela kören sjöng fel utom vi så vi tog i för kung & fosterland & sen ställdes frågan vad det var för tjommar som satt & sjöng helt uppåt väggarna fel Det var bara att hålla förlåtelsetal & sen bryta ihop av kvävda skratt, generade som få!
Sen gick det en stund innan nästa skandal. Då hade kyrkoherden i egen hög person infunnit sig alldeles intill mitt öra vilket jag inte märkt. Då han började prata skrek jag i högan sky vilket fick hela skaran på 45 personer att vända sig om & skratta mycket roade. Ja, det var så lagom roligt just då, min puls steg till den nivå som inte hänt så många gånger i mitt liv. Det är bara när jag blir sådär riktigt, riktigt rädd som hjärtat dunkar så, jag minns en natt & en svart bil med 3 elaka män. Hua, det tog tid innan pulsen var tillbaka i tisdags, Owe lyckades verkligen!
Tvillingen & jag har haft väldigt roligt i varje fall under dessa övningar & nu är vi alltså redo, jätteredo! :)

Så till skolan, plugget, evenemangen. 5 grejer på min lista av 17-arbeten/prov/redovisningar-innan-jul har jag hunnit stryka i mina små pauser. Ganska okej med tanke på förra veckan tycker jag.
Idag har vi då också haft Öppet Hus. På eftermiddagen var Monica, Rebecka & jag VO-ansvariga i vår monter & det var katastrofalt! Ja, helt galet. Aldrig någonsin har jag lyckats få hb-värden på 30 på folk förr. Vi förstod ingenting. Dessutom demonstrerade jag en hjärtstarter som i själva verket låg nedpackad bredvid mej & jag reflekterade inte ens över att det inte fanns någon maskin..
I väntan på mat hann Nelly & jag snabbt åka till Kinna för kidnappning i ren ilska. Det var en skrikande pojk som låg på golvet vi mötte, men till slut bet hoten & vi fick med oss honom tillbaka.
Under kvällen spelade Mariella & jag gamla & dementa. Förstörde vi programinformationen som vi fått order om? Jotack. Men det var riktigt roligt! :)
Dessutom hade massor av mina foton satts upp i korridoren & klassrummet, så det var väl min första mer eller mindre officiella "fotoutställning". Skoj! :) Ja, det har varit en lång skoldag, med tanke på att klockan var nästan 21 då den var över. Fast jag måste säga att denna hösten har gjort mig mer positiv till programmet. Vi har faktiskt väldigt roligt tillsammans, både lärare & elever. Jodå, nu kan jag nog säga att jag trivs på omvårdnad, det är mysigt helt enkelt!

Nej, nu ska jag sova för imorgon blir det också en lång dag, trots att vi är lediga.
Ni får också ett litet smakprov på de foton som ikväll visats i C-korridoren. :)


























Nattinattiputtinutti!
/Hanna :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0