Första advent.

Behöver jag säga mer än rubriken? Det är ju uppenbart en älskad dag!

Startade med körövning & gudstjänst i Örby, det var en uppvärmning för halsen vill jag lova.. Nåväl, första-advents-gudstjänsterna är det alltid något väldigt speciellt med. Åh, jag ryser, bara av att skriva det! :)

Efter lite käk & taggning åkte jag till Kinna för cirkus 2 & ½ genrep med Gospelkören & årets julsolister ~ Bröderna Rongedal. Om vi hade roligt? Helt fantastiskt roligt!
I pausen innan konserten slog vi till. Dubbel ~ Tvilling ~ Dejt..! Det ni, inte många som slår inte! ;) Att Fialottas & mina offer dessutom ställde upp på advetskalenderinspelning 2 gånger på grund av konstrande teknik (Ehm Nelly..! ;) var ju egentligen för mycket begärt, men vilka trevliga gossar! Humor hade de också i massor, det uppskattar vi!! :)

Biljetterna till julkonserten ikväll var slutsålda, det kryllade av människor & känslan då alla hundratals lekmlar(?) reste sig samtidigt för psalm 105 var mäktig. Det var en superhärlig afton, massor stämningsfull musik & vackra människor! En toppenafton, med toppenkör & framförallt toppensolister.
Foton från övningen har jag tatt & de som är från framförandet står Nelly för! :)





Första advent, en dag vi alla älskar!
/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0