På (s)vindlande höjder.

Hojhoj vilken lördag!

Här är lilla jag, & ont i magen har jag, men samtidigt är jag glad efter en spännande allahelgona. Just nu tackade jag nej till msn-dejting, har pratat med Olivia i Brasilien & borde väl egentligen sova.

Som jag skrev igår blev det en tripp till det gamla ku-gänget, även om kvällen slutade på musikcafe i Kinna istället. Så kan det gå när man är spontan! Kalaset före allt detta var för övrigt väldigt trevligt!

Idag har jag gått runt & trott att det varit söndag hela dagen. Jodå, klockan 10 var jag på plats i körka & någon timme senare började ett relativt stort dopkalas. Jenny & jag fick äran att tillsammans med en av församlingens veterantanter bossa över köket vilket gick över förväntan.. Dessutom dumpades en sovande bebbe hos mej en god stund vilket min högra axel vittnar om, men lite träningsvärk av det slaget är ju bara vackert! :)

Jenny & jag slog sedan våra kloka huvuden ihop & insåg att det måste finnas en vind med en lucka någonstans. Efter lite letande fann vi den. Nästa steg var ju naturligtvis att undersöka innehållet. Jenny ansågs vara starkast så hon fick försöka lirka upp låset medan jag stod uppflugen på frysboxen spjärnandes emot allt jag hade, allt för att vi inte skulle få några råttor i huvudet. Efterhand kunde vi klättra upp, med en klämd fot, adrenalinfulla blodomlopp & nosar som vädrade äventyr. Och nog var det spännande, det fanns väldigt mycket roliga grejer där kan jag meddela. Mer än i krypgrunden vi hittade förra höstlovet, ja, den bakom den igenmålade luckan i pannrummet.

En snabbisvisit hos moster & morbror hann jag med sen vilket var mysigt, men sen bar det tillbaka till kommunens kärna & 2 kusiner & jag hamnade på filmmaraton i Kinna församlingshem. 4 kvinnor valde att helt avstå filmgloendet & vi fixade en spontan, gosig fondue istället. Spontana infall är något mycket trevligt måste jag säga! :) Även i detta församlingshem hittades en vind, men den var långt ifrån lika innehållsrik.. Nelly & jag hade en kvalitetstimme som var behövlig & sen lämnade jag placet strax efter aftonbönen.

Och nu är jag alltså ganska trött, men så är det när man hittar på massa trevligheter. Imorgon ska dagen spenderas hos en av mina mostrar med familjerna. Blir en fin lovfinal det!
Sängen lockar, efter dagboksskrivandet om dessa vindvisiter, men först tänkte jag be om ursäkt för eventuell dålig bloggaktivitet nästa vecka. Programmet ser just nu ut:
Måndag: Skola, extrainsatt ensemble, konfa-återträff.
Tisdag: Skola, barnvakt.
Onsdag: Skola, ensemble, körövning.
Torsag: Skola, panikplugg.
Fredag: Skola, lunchdejt, Ku.
Lördag: Konfirmandläger.
Söndag: Konfirmandläger, 1-årskalas.

Mellan dagens dopkalas & mosterbesök vandrade jag runt i Mormors trädgård & plåtade lite. På något sätt gillar jag hösten, naturen vittnar liksom om hur allt går & lägger sej & även om jag själv inte är så bra på att praktisera begreppet "vila", så är det härligt att träden gör det!


Natti natti!
/Hanna :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du tar alltid så fina kort Hanna.Fotokurs..... kanske???

2011-11-06 @ 16:17:52
Postat av: Hanna-> Anonym

Tack ska du ha! :) En sådan kanske jag skulle behöva gå på ja.. Någon gång när jag får tid! ;)

2011-11-06 @ 22:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0