Viljestark men kraftlös.

Hejhej bloggen! :)

En hel helg utan minsta livstecken här, dåligt av mej & jag tänker inte skylla ifrån mej, det har funnits tid, men ingen motivation. Veckoslutet har varit kanon i varje fall.

I fredags orkade jag med nöd & näppe de 2 lektionerna, jo, jag har saknat skolan faktiskt. Det trodde jag inte att jag skulle säga, men faktiskt! Så det var skönt att mjukstarta lite.
På kvällen var det Begravningsövning + Ku & jag laddade med ett par timmars sömn. Ändå hade jag inte lika mycket kraft som jag önskade. Det är hemskt att vara van vid att orka & hålla igång & så inte kunna det, det tar stopp. Men, i vilket fall som helst, vi hörde ett grymt bra föredrag som följdes av sardinen i kyrkan. Yes, jag var rädd på riktigt, men mysigt var det! Nåväl, kvällen var precis vad jag behövde, trots att den för min del var lugn & kraftlös.

Till följd av denna orkeslöshet sov jag ut ordentligt igår. Dock har folk missat familjen Peterssons allmäna regelverk. Vi uppskattar inte att bli väckta av telefon eller liknande före 12 på lördagar! ;)
Egentligen skulle jag spelat cello på lovsångsmässan igår, men när jag fick höra att det var 5 timmars övning & sen framförande kanske ni förstår att jag åter drog täcket över huvudet. På eftermiddagen hade jag också kvalitétstid med morbror, men min hals gillar inte skrattanfall, även om jag gör´t!
Mässan pallrade jag mej dock iväg på eftersom jag lovat att ha hand om Linnea, & det var bra, men man känner sej så utanför när man inte kan sjunga en ton..

Idag var jag dum nog att glömma kameran då jag stack till kyrkan. Varför kanske du undrar? Jo, det var superdumt för idag vandrade vi på nytt upp de många metrarna upp i tornet & idag sken solen & korset hade satts på plats. Dessutom var det många människor uppe samtidigt. Ytterst trevligt får jag säga! På nervägen tog några av oss & klättrade in genom klockluckorna & tog innervägen resten, alltid kan man variera sej! :)

Nu blir det snart Sofiadejt via telefon. Ikväll behövs det sannerligen, ja oj vad det är bra! :)
By the way har jag nu suttit en stund med stora framkallade fotohögar från Vrångö. Helt ärligt, jag saknar det vansinnigt. Därför kommer här ett gäng bilder, det var fantastiskt!


Sov gott!
/Hanna :)

Kommentarer
Postat av: emma !

till och med när jag bara är med i hörn på bilder så lyckas jag ser fruktansvärt intelligent ut..

2011-11-20 @ 21:54:29
URL: http://emmalouiiise.blogspot.com
Postat av: emma !

till och med när jag bara är med i hörn på bilder så lyckas jag se fruktansvärt intelligent ut..

2011-11-20 @ 21:55:03
URL: http://emmalouiiise.blogspot.com
Postat av: Hanna-> Emma :)

Du är fantastiskt söt lilla vän!:)

2011-11-21 @ 21:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0