Doft av längtan.

Nu har det hänt igen.. Jag vet inte vart jag ska ta vägen, hur kan han alltid hamna på samma ställen som jag? Hur många flyktvägar kan jag hitta på bara för att mamma förbjudit mej att ens prata med honom? Vilken värld jag lever i..!

Helgen drog krafterna ur mej kan jag meddela. Särskilt söndagkvällens jobb, utan rast & som ändå slutade en timme senare än vad den skulle.. Tro mej, ett mer hektiskt hemtjänstpass har jag inte upplevt på 2 år! Jag sprang, från bilen, till dörren, fumlade med nycklar, stämplade pennan, förmarmade mej över personen, tog emot larm, var stressad, droppade lite ögondroppar, stämplade ut, låste, sprang ut till bilen, gasade & upplevde samma sak igen. Cirkus 17 gånger, hysteriskt var ordet! På grund av detta planterades igår en huvudvärk hos mej så jag lämnade skolan tidigare & stensov 3 timmar då jag kom hem. Ovanligt, men sömnen satt fint! Hela helgen gick ju i ett så det var väl inte så konstigt kanske..

Nåväl, Olivia & jag fortsätter med vår självunderhållning under lärlingsdagarna. Fantastiskt trevligt det där med humor! ;)

Veckan rullar nog snabbt som vanligt annars skulle jag tro. Idag får det nog bli plugg, borde läsa den där boken som ska redovisas nästa vecka(?). Imorgon blir en intensiv dag om jag kan det där med att förutse saker. Jo, först ska vi på studiebesök, sen följer våffelkäk+föredrag & kanske lite barnpassning :), efter det blir det orkester & direkt efter det föreläsning om droger. Blir nog kanon! På torsdag kan vad som helst hända & på fredag ska Nicole & jag ta igen hur mycket som helst & ha det alldeles finemang innan KU. Sofia fyller år på fredag också, observera det! Helgen kommer sen spenderas i Tranemo & Borås med Ku-gänget & det vill jag lova blir makalöst bra!

Tiden går om ni inte märkt det. Idag är det en månad sen vi sa hejdå till konfirmanderna & snart är det jul.. Ja, snart är det sannerligen jul! Om jag längtar? Jotack, julen är nog något av det bästa jag vet.
I vår släkt går firandet till på ett sätt jag tror är främmande för många. Det är ju inte så att vi är 8 styckna som sitter i lugn & ro & degar oss igenom dagen. Åhnej, julafton börjar med sång på lasarettet klockan 7. Första gången jag skulle vara med trodde jag att det var hemskt med tanke på tidpunkten. Icke, det är helt otroligt mysigt & ett måste numera. "Familjen" äter jullunch tillsammans, vi är väl vid den middagen cirkus 35 personer, alldeles lagom! på julaftons eftermiddag har vi sen i alla år julfikat hos "Farfars" med en liten del av den tjocka släkten. Om du som läser detta tycker det är mycket med 35-personers middag, då skulle du känna värmen på 80-personers-fikan! ;) Traditionellt & sannerligen mysigt! Då vi kommer därifrån brukar det bli gröt & julakvällsmat i Hvatared & sen julklappsutdelning, då är vi nere i "familje-antal" igen! ;) Dagen brukar för min del avslutas med midnattsmässa i Örby, något av det bästa på hela julen. Här kommer jag på mej själv med att le & drömma mej 2 månader framåt. 

Idag går det inte att låta bli att längta ~ Julen är amazing, det bara är så! :)



























There is something in your eyes.

/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0