Fast update.

Du store Götapetter!!

Här sitter jag med min blåbärssoppa & grädde efter en galen dag. På tal om den just omnämnda mejeriprodukten checkade jag nyss facebook där jag fått en kommentar där det stod "Du är som en skål med grädde hela du Hanna!".. Inte visste jag att det var såpass illa att jag vandrar runt som en skål, nej nu får jag ta tag i mitt liv märker jag!

Ibland förstår jag inte varför jag har så svårt att dra gränser, nu lovade jag just att jobba torsdagkväll, som att jag inte har nog med allt annat denna veckan? För att nämna ett par saker.. Vår swopping ska äga rum & kräver insamling, handlande, organisation & en mängd tid.
Ett tal måste förberedas, 2 böcker läsas ut, hemtentor skrivas & imorgon avslutar vi vår "go-period" med frukost.
Till helgen ska Ö/S Ku besökas, swoppingsdagen äga rum som skrivet, ett 18-årskalas genommysas följt av ett troligen rosa barnkalas, kanske en tjejkväll med klassfolket & så ska jag nog klämma in ett kyrkbesök också.
Livet är som det brukar - jag är inte sysslolös!

Dagens cellolektion var som alla cellolektioner borde vara. Imorse då jag knappt kom ur sängen insåg jag att min kropp inte skulle klara spela en enda ton, så min 20-minutare blev istället en timmes äkta kvalitétstid med min gamle gode vän Sture. För ett tag sen läste jag i någon gammal dagbok följande "Det finns 2 män i denna värld. Den ena i Kingsburys bok Kärlek som befriar-Hosea, den andre lever nu & heter Sture". Ett Hannauttalande som stämmer otroligt bra. Behöver jag ens tillägga att Sture är en av jordens mest omtyckta människor?

Nu känner jag för en riktig rejäl beställning av kläder. Efter de senaste veckornas slit & släng tycker jag att jag kan unna mej det, speciellt efter en kik på kontot också, börjar jag bli vuxet stabil på alla plan? Åh nej, inte än.
På tal om det, idag gick bensinmätarn ner på noll mitt ute i ödemarken & där satt jag med 4 okörkortsinnehavande kvinnor som trodde att vi skulle klara det, övningskörare är inte dumma de! ;)




Den bästa spegeln är en gammal vän!
/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0