Konfirmation 2011 ~ De goa ungarna! :)

Tjenare, tjenare! :)

Det regnar & jag är sådär sprudlande glad efter ett par timmars fantastisk eftermiddagssömn, så vansinnigt skönt! :)

Som utlovat ska ni få en grundligare genomgång av helgen..
I lördags var det dags för våra underbara ungar att konfirmeras. Lite panik uppstod innan alla var på plats och kunde vandra in i Kinnas fullsatta kyrka. Där befann vi oss bortåt 2 timmar & allt klaffade över förväntan bra, efter det genrepet var i varje fall jag en gnutta orolig för hur det skulle gå! ;) Konfirmaderna sjöng, var på rätt ställe vid rätt tillfälle & i folkmängden skymtade stolta päron. För oss ledare fungerade välsignelsen ända tills vi kom till amen-delen, men det är sånt som händer..! Efter att vi hade vandrat ut stod vi & sjöng en stund innan helgens första kramring. Konfirmationskalaset som resten av dagen sen spenderades på för min del, redovisas i ett senare inlägg. När jag kikade igenom helgens bildmapp hittade jag dessutom massor helroliga bilder från detta kalas med misstänkt fotograf, vem vet, det kanske blir 2 bildbomber? :)

Nåväl, igår, alltså söndagen den 11/9 var det dags för högmässa. Gospelkören förmedlade glädje, Owe avslöjade vår däkcning i predikan & allt var mest som en högmässa brukar vara.. Efteråt hade vi kyrkknytkaffe med konfirmadfamiljerna. Ja, alltså, taket rörde sej, visor sjöngs & kvarglömda kläder aktionerades ut. En trevlig tillställning tycker jag allt, trots att jag fick skämmas för tubar, nattkissande med kattdödande & givetvis mitt eget pinsamma försök till tal. Dessutom fick jag höra att jag är ett kreatur för första gången i mitt liv, det tolkar man hur? ;) Det hela avslutades med kramring som jag inte riktigt klarade av just då, så ni förstår ju att det är mycket vackra konfirmader som lämnar spår efter sej! :)

Nu ska vi se om vi får fram ett par visbara bilder också :)


En stor hög kramar till dessa fina typer & alla er andra!
/Hanna :)

Kommentarer
Postat av: Dass alá Teresia

Ååååh, dom söta små underbara härliga bästaste konfirmanderna är så BRA! Saknar dem så jag spricker och ditt tal vart bra Hanna så det behöver du inte fundera på mera ;) Krraaam du är bra!

2011-09-12 @ 21:15:50
Postat av: Hanna-> Teresia :)

Visst är de alldeles fantastiska!! Jag saknar dem också massor redan!!

Kramkalas tillbaka :)

2011-09-13 @ 13:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0