Let me be the woman I am.

"Men för hele dan" som Ellen säger mest hela tiden - Det är dags att sova!
 
Idag har vi varit iväg från Strandhem precis hela dagen lång. Kvinnorna för sig, pöjkatröllen för sig. Hur killarna haft det vet jag icke, men vi har haft det supermysigt! :)
 
Feminister kanske hade blivit mer eller mindre förfärade över hur vi idag diskuterat kvinnlighet, men, det är ju deras bekymmer.. Vi, är & förblir stolta över de gåvor & egenskaper vi tjejer generellt har. Tänk hur jorden skulle sett utan oss, inget vidare, nej!
 
Titta, nu låter jag precis som en feminist. I'm not! Jag har bara fått upp ögonen lite mer för innebörden av att vara just kvinna. Vilken ära?! Till & med jag är ju för allt i världen skapad till Guds avbild, trots att jag allt som oftast glömmer av det. Mina fina klasskompisar & jag har blivit påminda om skönhet, verklig skönhet. Det resulterade i att vi helt plötsligt blev så vackra så..!
 
Nu ska jag snart krypa till kojjs efter en lång & intensiv dag. Jag somnar uppdaterad om att jag är värdefull & älskad precis som jag är. Skapad till en viss uppgift, till att tjäna andra, till att vara ett kungabarn, en prinsessa.

 
Lilla jag får vara med & spegla Gud, det är stort!
 
/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0