Beställd bloggupdate.

Imorse surrade min telefon till & "min bästa humörshöjare" tyckte det var på tiden med en blogguppdatering. Därför alla fina, hej! :)

Just uppdatering var det, så jag börjar där jag slutade, i onsdagskväll. Då jag krupit till kojjs var det dags för telefonprat. Det blev timmar i det mest detta-borde-spelats-in-samtal någonsin. Finner liksom inga ord..! ;)

Torsdagen var kalas. Min fina vän Olivia tog körkort & vi var så glada, så glada! Direkt efter skolan upphämtades jag av Syster för massa fina timmar på skrädderiet. Ja, det var sannerligen gosiga timmar av bästa kvalitet! Pallis är en kvinna man inte får för mycket av! :) Kvällen ägnades åt krönikeskriveri, underbara svenska b.

Igår var en spännande dag & anledningen till detta blogginlägg. Efter skolan var det nämligen dags att vidga vyerna tillsammans med den där humörshöjarn. Olivia alltså! Och roligt kan man säga att vi hade, när den mystiska bomben ramlade ner från biltaket trodde jag vi skulle åka av vägen så som vi skrattade. Jodå, under närmare tre timmar smög vi, åkte runt halva kommunen & hade det alldeles fantastiskt bra! :)

Som ni kanske läst hade jag tänkt spendera gårdagskvällen på Ku, men det var kris i Örbys stackars hemtjänst så det blev jobb 14-21.30. Mitt i allt jobb bevittnade jag mellan 10 & 15 utryckningsfordon+helikopter med fullt pådrag & allt blinkande blått & tjöt. Innan vi fick veta att allt var under kontroll med dem som hade kört genom isen var jag helskärrad & gick omkring helt stirrig. Speciellt med tanke på att vi var ett par stycken som var ute med bil exakt där förra vintern. Vem vet vad som kunde hänt?!
Efter avslutat arbete andades jag en stund med päronen & besökte sen Ku. Väl där insåg jag hur lång dagen varit & hur trött jag var. Under aftonbönen somnade jag otroligt gott i Jennys armar! :)

Och nu sitter jag här efter att ha varit vaken sen lunch ungefär. Under dagen har jag njutit av att gå klädd som en luffare & låtit fingrarna göra som de själva ville med såväl stråke som tangenter. Gött. Om en stund tar jag nog en promenix med mina päron & förresten.. Ikväll har jag gjort det som jag borde gjort för länge, längesen! Jag har letat upp träningsprogrammet för min rygg. Nu, när jag tagit mitt förnuft till fånga kanske jag slipper den där dagliga, äckliga värken, I hope so!

Något jag glömt? Yes, jag har inte berättat att jag ska spendera de 3-4 sista månaderna av min gymnasieutbildning på dagis! Mhmm, om det passar mig? Att du ens frågar! ;) Ojojoj, vad jag taggar för det lär minsann bli ett avslut som heter duga! Äntligen något jag verkligen brinner för..
Barn, alltså, barn..! :)

























They make me happy! :)

/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0