Jag vore ingenting om Du inte fanns.

.. Precis de orden sjöng min fina cellopartner för ett par timmar sedan & dem lyssnar jag på nu. Igen.

Gårdagens konsert uppfyllde minsann alla kriterier för en grym afton! Det var helt enkelt fantastiskt & jag vågar nog säga att det var den bästa gospelkonsert jag varit på.. Det var obeskrivligt! :)

Timmarna mellan 11-19 idag har spenderats i skolan. Jag förstår din tanke, usch! De första timmarna kände jag mig som en treåring som trotsigt kunde tänka sig göra vad som helst för att slippa vara där. Vad gjorde jag på nyårskonsert när jag hade kunnat lyssna på Glim of Grace i Kungsbacka? Bra fråga. Men, jag har suttit & upplevt min kanske sista orkesterförenings-konsert med utsikt från scen. 3-timmarskonserter är lite väl långt, men nu, tredje gången gillt känner jag mig redo att möta nya grejer.

Så, varför valde jag just de orden som rubrik? Jo.. Nu börjar jag gråta igen.. Igår var det dags att säga hejdå till kvinnan som varit min mest stabila vän i cirkus 6 år & som skrattat med mig så gott som dagligen. Tårarna rullade när jag såg henne gå upp för trappan efter sista kramarna på minst 16 månader. Åh, det är så obarmhärtigt, så vansinnigt obarmhärtigt!!

Mina vänner försvinner till andra sidan jordklotet titt som tätt. Ett halvår är hårt & jag har bävat inför deras "bortvaro", men ett & ett halvt år? Elin dessutom?! Det är så svårt, så fruktansvärt svårt!

Vem ska vandra promenader med mej om kvällarna? 3 kilometer eller 3 mil?
Vem ska sitta & titta på gamla högstadiefilmer & skämmas?
Vem ska komma med kloka råd?
Vem ska sova under bar himmel med mig?
Vem ska skratta åt dumma skämt med mig?
Vem ska låta mig fixa smink & hår utan att ändra resultatet?
Vem ska dela mina framtidsdrömmar?
Vem ska ligga bredvid mig på en grusväg & kolla på stjärnorna?
Vem ska förlora mot mig i vattenkrigen?
Vem ska rädda mig i kniviga situationer?
Vem ska hälsa på mig på jobbet?
Vem ska trampa i hundbajs med mig?
Vem ska ha picknick med mig på kyrkogården, i snö?
Vem ska sova bredvid mig när det åskar?
Vem ska dricka glögg & vitamindryck med mig?
Vem ska åka på nattliga skogsturer med mig?
Vem ska skutta runt till Lasse Stefanz & faktiskt gilla det?
Vem ska villigt klä ut sig till tomte mitt i sommarn med mig?
Vem ska följa med på fotoutflykter?
Vem ska hänga upp & nerpå från en bro med massor flisor som resultat?
Vem ska skratta så tårarna sprutar med mig?
Vem ska skicka mess med "riktiga" smilisar?
Vem ska bli lika rädd som jag för nattliga mördare?
Vem ska lugna mig då ingen annan kan?
Vem ska låta mig tvätta håret på sig?
Vem ska mima till Kicki, Bettan & Lotta eller Bubbles?
Vem ska ta årets första dopp med mig?
Vem ska fråga mig hur det är att gå på bröllop?
Vem ska klättra i granar med mig?
Vem ska springa en mil med mig för lite kebab?
Vem ska analysera människor med mig?
Vem ska åka på ålderdomshemsturné med mig?
Vem ska åka pulka i grusgropen med mig?
Vem ska berätta roliga historier för mig?
Vem ska dansa till "luften blir starkare" med mig?
Vem ska sitta framför mig & frysa ihjäl på mopeden?
Vem ska veta allt om mig?
Vem ska baka med mig mitt i natten?
Vem ska förstå mig när ingen annan gör det?

Jag bävar för kommande minuter, timmar, dagar, veckor, månader, år utan Dig bredvid mig!




































Elin ~ Jag vore ingenting om Du inte fanns!

/Hanna.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hanna, vad vore jag utan dig?

Utan dig hade jag inte haft några magrutor och jag hade inte blivit hälften så gammal eftersom jag antagligen inte skrattat så som jag gjort med dig! Du förgyller min vardag till 1000000000 och jag saknar dig redan massor. Det känns så overkligt!

2012-02-04 @ 23:54:11
URL: http://elinleandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0