Valentines Day!

Åh, alla hjärtans dag.. Det låter så mysigt på någt sätt! Surt att jag ska arbeta hela kvällen & det är inte storhelg någonstans. Lågt! ;)

Igår vill jag lova var en sann kvalitetsdag. Mor, Moster & jag dumpade fyra herrar i skidbacken för Gällstadshopping. Det blev en heldag för oss alla & under aftonen bröt tröttheten ut. Mascaran rann på båda sidor av min nos & magen tränade skrattmuskler som aldrig förr. Vi bestämde oss för att låta kvällen bli sekretessbelagd & tur är väl det! Men sanna mina ord. Det var våldsamt roligt! :)

Nåväl, Alla hjärtan var det. För exakt ett år sen skrev jag ett blogginlägg som var långt mer poetiskt än det jag kanske skriver här idag.. Dock tror jag min inställning till både denna dag & kärlek i allmänhet är ganska oförändrad.

Alla hjärtan betyder fortfarande alla hjärtan & jag citerar mig själv i ren fantasibrist "Alla hjärtan.. Det innebär de 7 veckors foster vars hjärtan precis börjat klappa, de olyckligt kära tonåringarnas förtvivlade hjärtslag, studentens hjärtbubbel efter en godkänd tenta, de nygiftas lyckliga hjärtflimmerflammer, de nyblivna änkemännens brustna hjärtan, de gamlas utslitna hjärtklaffar som slog ett extra slag då marks lucia kom & sjöng lite granna". Och visst är det sant?! Alla hjärtans dag är till för oss alla!

För att fira denna dag behöver man alltså  ha en förlovningsring på vänsterhanden, man behöver inte ens vara på g med någon! Jag tror det är här vi ofta låter oss luras av samhället. Det är faktiskt inte så att kärlek enbart handlar om kemi mellan två människor. Nej, allför ofta missar vi alla andra fina kärlekar runtomkring oss. Frågar du mig kan det vara precis lika vackert & värt att fira kärleken till en tvilling eller kärleken till fotografering.

Just nu är jag inte alls upplagd för att dela med mig av kärleksfunderingar, det märker jag. Men, jag hoppas att ni får en kalasfin Alla dag oavsett om ni får röda rosor eller jobbar i hemtjänsten! :)










Love & Love again.
/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0