Vuxenpoängen på inramling.

Friends, tjabbalo! :)

Tjenare vad dålig jag har blivit på att blogga, igen. Det bara finns så mycket annat att hitta på istället för att hänga här? ;)

Senaste besöket här var under en kris i mitt liv. Vanligtvis gråter jag när någon dör. I lördagskväll trillade tårarna, kopiöst många & under flera, långa timmar. Ja, det var helt hysteriskt, jag visste inte alls hur jag skulle hantera mig själv & somnade till slut, fortfarande med saltvatten på väg ner i kudden & med en nos helt igentäppt.

Under söndagen umgicks jag med släkten om jag minns rätt. Runt tio bestämde Elin & jag oss för att låta fredagens avsked vara en förberedelse bara. De två tänkta minutrarna blev till timmar. Timmar av ett slag jag uppskattar mer än ord kan beskriva. Det var fantastiskt, vi satt & mindes mängder påhitt & stunder vi upplevt tillsammans under fina år. Och vi skrattade, precis sådär härligt som vi alltid gjort! I ärlighetens namn tror jag inte någon får mig skratta som Elin, vi har delat så mycket & det är inte slut trots att vi är tusentals mil ifrån varandra. I vilket fall som helst är jag otroligt stolt över henne just i denna stund & jag gör mitt bästa för att glädjas över att hon förverkligar sin dröm även om det innebär att jag är lite ensam! Runt 2-3 kröp jag ner under täcket, med ett leende efter en kväll där vi sa hejdå på ett sätt som var mycket mer vi än så som det blev i fredags, mitt i ett skratt! :)

Så kom måndagen & Olivia & jag bjöd på ekande skratt lång väg. Vi trodde båda inkontinens var framkallat! Dessutom fick jag mess som utlvade vuxenpooäng, jättemånga sådana. Så jo, jag följde med mor & kusin till kusinHelena på sådantdär vuxenparty med demostration av plastburkar. Jag tror ni vet vad jag menar?! Det var.. vuxet, men skönt att ha Ulrika bredvid som kunde besvara mina sms.. Nej, men när vi gick från burkarna till maten fanns där två nöjda kvinnor, längsta för aftonen tror jag. En gosig afton! :)

Nu har jag jobbat två dagar. Här snackar vi vuxenpoäng i drivor. Jotack, nu har det hänt. Helt plötsligt meddelande min handledare att hon tänkte dissa mej & att hon tyckte att jag numera kan göra precis vad som faller mig i smaken. Det innebär att jag nu tagit kanske 40 venprover på två dagar helt utan annan ansvarig i närheten, att jag får signera arbetsuppgifter med HP & att jag kopplar EKG ensam, till & med om hjärtat sitter på höger sida! Åh, det har kännts så bra att det faktiskt funkar & att jag klarar det där! :)

Strax efter dagens hemkomst begav jag mig iväg på en orkesterspelning där tårarna rann igen, vi skrattade något alldeles väldigt! Därefter hängde jag med Jessika på Kärleks-temacafé vilket var väldigt mysigt! :)

Imorgon har jag välförtjänt sovmorgon & efter skolan ska här dejtas syster vilket också står högt på behovs-listan! På fredag blir det nog en ku-kväll i hemförsamlingen, känner att det är  på tiden! :)

Vi får se vad som händer härnäst helt enkelt. Livet rullar & jag mår kalasbra, that's it! :)


One day we will grow up, as it's meant to be.

/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0