Släng av aktivitet.

Det går ju så lagom bra med bloggandet för tillfället, skönt att det inte bara är min blogg som krasslar lite!

Egentligen tror jag mitt stora problem för tillfället inte ligger i någon saknad motivation att blogga, utan snarare i saknade foton att använda som "dippsås" i blogginläggen! Till exempel gick jag runt med min klumpeduns till kamera typ 11 timmar igår utan att knäppa ett enda foto. Varför kanske du undrar? Då kan jag meddela att jag gör detsamma! På den tiden är en skörd på cirkus 500 foton högst rimlig, så varför hittar jag inget motiv att fånga? Jag vet inte..

Året började som sagt med jobb, hur tragiskt lät inte det? Tur var väl att det inte var så tragiskt som det lät, nej vi hade faktiskt ganska trevligt! Dagen efter var en kanondag som jag tror trogna bloggläsare redan vet. Sara & jag shoppade stôll i den finfina staden Kungsbacka. Ni skulle sett oss när vi försökte rulla bilen, först gick det enormt trögt (i efterhand kom vi på att växeln var i), några timmar senare försökte vi igen & då gick det om möjligt ännu trögare tills vi insåg att handbromsen var dragen. När vi åtgärdat alla problem vi hade rullade bilen iväg av sig själv, det var skrattpåferstande! ;) I övrigt kan jag ju berätta att rätt som det var fann vi något där i mörkret som gjorde oss alldeles nostalgiska. Ja, där på hörnet låg den precis som för 10 år sen. Affären där Sara & jag för första gången i livet köpte kläder på egen hand. Sen att det då gick som det gick är en helt annan historia. Det slog mig då, mitt i alla minnen som for genom huvudet hur snabbt tiden går, hur mycket vi hunnit uppleva, hur stora vi blivit. Det sista kan diskuteras, men jämför man med 2 småtjejer som stolta köper likadana rosa tights med bedrövliga vita volangkjolar & någon konstig rosa tröja till tycker i varje fall jag man kan skåda en viss utveckling.. Det var en finfin årstart vill jag lova! :)

Det finns nog inget intressant att berätta om tisdagen, men igår hände det desto mer. En heldag i Göteborg stod på programmet. Tvillingarna Knoppsson + två av sorten Andreas styrde mot stan vid cirkus två i den lille guldige. Då vi anlände hamnade vi på väldigt mysko ställen för att sen bevittna en flygande bil & köra laserdome. Det var det i särklass värsta, sämsta laserdome jag någonsin kört! Runt, runt sprang en massa kaxiga små killar & jag vurpade i någon konstig grej, plus att det alltid sprutades rök över mej, usch, det var hemskt! ;) Vi åt, vandrade runt på stan, chillade & landade på cafét med toaletten. Ja, för allt vad ni gör - gå inte på Condecos toaletter! Nåväl, vi avslutade dagen på biopalatset. Ja, vi kan nog konstatera att vi avslutade deras dag också. När klockan var midnatt fick vi order via högtalare att lämna placet & eftersom vi fyra var de enda människor som sågs till måste det ju varit riktat till oss?! Nåväl, det var en tipptoppdag med ytterst fina människor! :)

Nu vet jag inte alls vad som händer härnäst, jag har behov av att träffa någon, men jag kan inte sätta fingret på vem. Kanske är det Ida för henne har jag inte träffat på väldigt länge, eller så är det Nicole, eller så är det Jenny. Det är någon, & jag borde åtgärda det. Fast först borde jag nog ta på mig något annat än nattlinne. Och snart bär det av mot fjällen. Ojoj, det måste man ju packa till också!

Sådär, gårdagens finfolk funnet i arkivet eftersom det inte finns några nya bilder. Hopplösa lilla jag!



Carpe diem!

/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0