Strength.

Vilket liv.. Käre tiders, snart är vi pensionärer hela högen!

Medicinmottagningen.. Jo, där hände det mer, lite mer i varje fall. Igår hann jag med att sticka några stackars människor i deras fina vener i armväcken. Mm, brutalt mysigt! Faktum är att jag alltid gillat att sticka andra, vare sig det rör sig om insulin eller mer avancerade stick. Tur att vi har olika nöjen här i världen. Under gårdagen hängde jag även med pacemakersyrror på deras undersökningar, bevittnade olika typers ekg, studerade fotvård & var ivägen. Ja, det är lite så man känner sig innan man hittat sin plats. Förhoppningsvis blir nästa vecka bättre! :)
Efter arbetsdagsfinal blev det kvalitetstid med tvillingen min. Trötta & flummiga, jag gillar henne!

Så till dagen. En riktig sovmorgon, det var jag värd efter de senaste dagarna. Riksdagen borde förbjuda väckningar före klockan 8! Runt halv 1 var Fia & jag på plats i Fritsla för soundcheck & pepp. Vår största utmaning kanske någonsin bemästrade vi idag då vi sjöng på begravning. Trots att vi kämpade mot våra rossliga hosthalsar, kasst blodtryck, kruxig tonart & framför allt djupa känslor gjorde vi det, tillsammans. Aldrig förr har jag varit så stolt över Fia, men där stod hon bredvid pianot, stark som få. Även om det var tufft var det fint & vi var mycket glada att vi klarade det. Ja, även om vi är två relativt starka kvinnor är vi trots allt allra starkast tillsammans!
Efter begravningen tog vi igen oss hos Farmor Knopp med jordgubbstanten & resten av Sofias släkt. Därifrån åkte jag med tungt huvud till skolan för cellolektion & övning inför nyårskonserten. Då halva övningen var över klarade jag inte en sekund till utan flydde till op-lärarna & sen ut i skogen med självaste Elin. Otroligt skönt för huvudvärken & tankearbetet!

Nu måste jag skriva ett tal illa snabbt, för det ska vi tydligen hålla imorgonbitti. Party! Dessutom ska Elin & jag ha kebabpicknick på en strand imorgon, av en secret anledning. Helgen är mycket välkommen, även natten, det blir finemang att sova snart! :)



Together we are stronger than everything else.

/Hanna :)

Kommentarer
Postat av: Fia

Du är så fin! Och du anar inte hur mycket det betydde för mig at du var med och sjöng och bara stöttade!

Du är sannerligen helt underbar och fantastisk<3

Love you.

Btw, jag vill gärna ha bilderna från vår 1årsdag :)

2012-01-21 @ 22:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0