Transtrand & dess charm.

Tjilaha alles vackra bloggläsare, roligt att vara tillbaka! :)

Om jag har något att blogga om? Jo, tack, det kan man nog säga. Dessutom något som inte handlar om hemtentor eller försenade bussar? Hajjemensan! Därför tänker jag nu försöka krympa vårt läger till bloggform & det ska jag göra utan att lämna min varma, goa säng. Bilden hoppades över för min del & jag försöker kurera min rosslande, äckliga hals med strepsils & Arthurgos. Ja, & bloggen naturligtvis!

Senast jag var i Transtrand var april 2010, förra året dissade jag av flera olika anledningar, men nu var det hög tid att återvända. Rättare sagt, Pallis åkte inte om inte jag & tvärtom. Men så var det dags för oss att börja vår tripp i lördags morse. Rebecka & jag imponerades av våra skiljande benlängder & min rumpa fick träsmak i Borås ungefär. Hopplöst! Fram kom vi runt 18 efter bra läsning i vår tjejbuss. Första kvällen var nog ganska chill om jag minns rätt. Vi installerade oss på rum 2 alla kvinns & minns kanske särskilt Marias bäddning?! Med all säkerhet hade vi en kalasfin aftonbön innan kvällsfikat & den fantastiska sömnen i våra 28 grader! Det var helt klart den bästa natten rent sömnmässigt!

Då söndagen kom gav vi oss iväg till Tandådalen, precis som vanligt. Vädret var helt otroligt, solen lyste helt perfekt & det fanns så galet mycket att fånga med kameran, som befann sig på fjällgården... Det var ett av de sämsta beslut jag tagit i mitt liv! Pallis & jag jobbade på att förstå tjusningen med längdskidor vilket gick sådär. Det roligaste var när den arga killen voltade över min längdskidspartner & de båda sprattlade runt i spåren. Ja, det var en syn utan dess like..! Vi var minsann mätta på äventyr efter det där & hängde i värmestugan resten av dagen innan aftonen på fjällgården. Personligen joinade jag ett av de iskalla rummen & slumrade lite där medan resten spelade spel. I övrigt var det en jättejobbig kväll då jag hade fruktansvärt ont & det resulterade i att jag mest gick omkring som ett lidande spektakel. När Fialotta ringde då det var som värst rullade tårarna & jag hade gjort vad som helst för att ha henne där! Aftonen avslutades med massa skratt som skönt var i varje fall!

Sen blev det måndag med yrande snö & en äkta kvalitetsdag med syster på fjällgården. Det var en välbehövlig & fin dag vill jag lova. Sekretess på resten, men Pallis är en pärla, bara så ni vet! Den kvällen fick jag min vilja igenom & vi lekte. Det måste varit en av de roligaste maffiaomgångar jag varit med om. Som lekledare kunde jag njuta av alla genomskinliga lögner & ansiktsuttrycken i slutet av leken glömmer jag sent. Det var något hysteriskt roligt & tårarna rann av skratt på många av oss! Det var nog den kvällen Johan med päron lämnade oss om jag minns rätt, i övrigt var det som vanligt aftonbön, kvällsfika, mysfaktor. Gustaf höll i aftonbönen förresten & fick hjälp av Rakel på ett enastående sätt. Det var mäktigt! :)

I förrgår ställde vi oss åter på längdskidorna, denna gång i sällskap av ett gäng damer & småtöser. Mysigt, men slalom är så överlägset har jag konstaterat. Ingen mer längdåkning för mig inte! Trötta som jag-vet-inte-vad var vi efteråt & det blev en hysteriskt rolig stund i dusch, bastu & omklädningsrum med två fina damer även kallade Maria & Pallis. Vi skrattade något galet & det gjorde även våra små supportrar då de joinade! Över stearinljus hade vi sen bibelsamtal som blev riktigt bra tror jag. En lång & känslofylld aftonbön den kvällen & sen två timmar ytterligare i kyrkan. Bra & behövliga timmar! Runt ett kunde jag krypa till kojjs bland de andra töserna, andra natten i rad låg jag sömnlös. Vi hade lite krig om elementet skulle vara på eller inte. Alltså frös jag trots mina 3 täcken, så i natt var första sov-natten på 3 dygn, well done.

Det var med blandade känslor vi lämnade stället. Nu när jag varit i skolan vill jag bara tillbaka. Daniel & jag konstaterade igår att det inte känns som vi varit där alls, det gick våldsamt fort dessa dagar, ja, det är nästan läskigt hur de försvann. Veckan har betytt mycket för många, jag lärde mig att man är som starkast då man är som svagast & växte ganska jättemycket som människa på ett bra sätt hoppas jag. Vi konstaterade att vi inte förstår hur folk inte vill tro på Gud & hade en kalasfin vecka i största allmänhet. För alla er som finns på facebook kan jag också tillägga att vi var färdigpackade & inte alkoholiserade igår då vi flummade runt till den älskade ängeln. Om jag dessutom berättar att vi åt kinesiska kattsvansar igår förstår ni att en del saker är lite oförklarliga. Isak & jag har haft våra roliga stunder..! ;)

Nu har jag nog fått med det mesta tror jag. Transtrand har alltid varit & kommer alltid vara något speciellt, det är en sak som är säker.

Tack alla helt underbara människor för en härlig vecka! :)

Kärlek till eder!

/Hanna :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Älskar inlägget. Älskar bilderna. Ogillar att jag inte var med! ;) Väldigt fina bilder Hanna! :D

2012-01-12 @ 18:31:12
URL: http://elinleandersson.blogg.se/
Postat av: Daphne

Det var sååå underbart! Helt underbara bilder du fick med, får jag låna några till min blogg? Om jag länkar till din?

2012-01-12 @ 20:43:53
URL: http://dafiedencoola.blogg.se/
Postat av: Hanna-> Elin :)

Tack kvinna! :) Här är en till som starkt ogillar att du inte var med!

2012-01-13 @ 11:38:26
URL: http://hannapeterssooon.blogg.se/
Postat av: Hanna-> Daphne :)

Ja Daphne, Transtrand är underbart! :)

Sure, gör så!

2012-01-13 @ 11:39:23
URL: http://hannapeterssooon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0