Croatia 2012.

Äntligen har jag tagit tag i mitt liv! ;)
 
För tillfället sitter jag ute i skuggan & äter hallon medan jag försöker minnas veckan i Kroatien. Ännu har jag inte klottrat ner bakgrunden till alla de stödord jag fått med mig till dagboken, så jag ska göra så gott det går utan den!
 
Tänk er att sitta som en skräddare med solen i ansiktet mitt ute på Adriatiska havet. Samtidigt som vinden leker vänligt med håret strömmar kroatisk folkmusik genom en högtalare & en bit bort vinkar ett par glada människor på en annan båt. Precis så hade jag det! :)
 
I år var det mini-släkt-semester som gällde. Tyvärr kommer ni inte få se ungefär hälften av kottarna här då de undanbett sina porträtt, men de som inte gjort det får stå sitt kast! Vissa mer lättfångade än andra.. I vilket fall som helst var vi följande personer: Mamma & Pappa, Gustaf, Maria & Michael, Andreas, Johan, Ulrika, Emanuel & så lilla jag. Fantastiskt trevligt resesällskap! :)
 
Ulrika & jag delade rum & den äldre av oss ordnade hela två översvämningar. För en gång skull var det alltså inte jag! ;) Vi var perfekt duo med våra olikheter & kunde därför samsas utomordentligt bra! Det blev sena nätter av hejdundrande mängder prat, sen när vi väl skulle sova var det alltid fullt krig hela natten. Kampen om ac-kontrollen var hård & vi körde fult spel båda två!
 
Kroatien hade jag aldrig besökt innan & vet inte om jag kommer göra det igen heller. Landet var förvisso väldigt vackert, men det var människor precis överallt, & det råkar jag vara smått allergisk mot. Vi hade strålande sol hela veckan & väldigt många grader, vilket i sin tur ledde till slappande i skuggan. Mest hela tiden för min del faktiskt, jag orkade inte vara i solen! Ja, det var ohyggligt varmt & jag längtade hem. 
 
Egentligen var det en perfekt vecka rent geografiskt, sällskapsmässigt, med allt. Men, så har jag en lekamen som inte alltid är så vänlig mot mig. Vissa stunder hade jag våldsamt ont & ville inget annat än att åka hem. Trots att det var kämpigt en stor del av tiden är det alla roligheter jag minns nu i efterhand & det är skönt! :)
 
Vi hittade på mycket skojigheter. Vi flög något fallskärmsliknande påhitt efter en båt, myste i gamla stan, klättrade upp i kyrktorn, skrattade åt Mulan, besökte ett biktbås, rapade alfabetet, åkte livsfarlig karusell, spelade in musikvideo på havet & hängde med tomten. Vi åt enorma mängder makalöst god glass, & även mat. Hela tiden mest. Vi trängdes med alla andra under tallarna på stranden & badade i det varma vattnet.
 
Det var en fin vecka, men då vi landade i lördags sju timmar försenade sköljde lättnaden över mig. Det är enormt skönt att vara hemma igen! Nu vill jag också passa på att tacka alla Er som var med & gjorde denna resa till ett härligt minne! :)
 
Nu styr jag snart kosan till Kinna & ikväll är det dags att återanvända studentmössan. I förmiddags besökte jag Torestorp & så har jag hunnit med en svänd på stranden. Effektiv ledig dag! :)
 
Håll i er, här kommer jättemånga foton, men ändå inte alls många om man vet hur många som finns! ;)
 
 
A great holiday!

/Hanna :)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Grymt många härliga bilder!!:d<3

2012-07-26 @ 22:14:10
Postat av: Andreas

hahaha Mulan! Mina billder på fallskärmsseglingen va ju inte så pjåkiga.

2012-07-27 @ 18:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0