Skyll på Polen!

Jo, jag hade planerat. Tänkt ut det så bra. Varit så nöjd..
 
Långt före klockan 6 imorse tvingades jag upp. Motvilligt. Hem skulle vi, inte så motvilligt dock. Jag tyckte att det skulle bli så skönt att för en gång skull lämna solen tidigt & ha lite kvar av dagen när man kom hem. Jotack, det gick ju som det gick!
 
Min planering innehöll i varje fall att blogga av hela säsongens semester nummer två. Denna vecka i ett land som heter samma sak som Kreta om man byter ut "eta" mot "oatien". Ett mastodontinlägg är alltså att vänta, men det är långt ifrån påbörjat ännu. Vi satt fast i Zadar, skrev en låt & hade höga visioner för en musikvideo men hann somna långt innan de sattes i verket! Flygmaskinen som skulle ta oss hem? Den hade Polen kidnappat!
 
Ikväll kom vi alltså hem från Kroatien, ett glatt gäng på tio sköna tjommar. Nej vet ni vad, det här går icke! Jag måste spara detaljerna tills jag har tid att dela med mig av dem. Nu ska här packas upp både väska & postpaket, sen beger jag mig ut för hallon & smultronplock. En sysselsättning som är så mycket behagligare än allt i den nästintill olidliga värmen i landet vi just lämnat!
 
 
Obeskrivligt skönt att vara hemma!
 
/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0