The best of friendship.

Ljuvlig rubrik, ljuvlig rubrik! :)

Mina dagar är till bredden fyllda av fantastisk vänskap. Ja, förutom de timmar jag glammar runt i en liten röd bil med  nervevade rutor. Striden om bälteshöjd, basvolym & närhet till ratten pågår för fullt, all day long! Mjodå, nu är hälften av antalet dagar färdigjobbat, tre helger återstår dock. Om jag inte minns fel har jag glömt presentera årets "kompisgäng" i Örby hemtjänst. Det vill säga, de människor som jag inte lärt känna genom socialförvaltningen. Håll i er, här kommer de: Gustaf (flerårig kollega som dessutom delar vikarienummer 2 med mig), Jessika & Oscar (nytillkomna stjärnor för säsongen, duktiga som få). Kicki är nästan värd omnämning hon också, vik1 som hon är.. ;) Enormt härlig människa hon också! :)

Nu drar jag till Kinna för en lunchdejt med världens finaste Julia. Imorgon är det en månad sen vi krampaktigt höll varandras händer då vi flydde vår skola i täten för omvårdnad till folkets jubel. Det slog mig nyss att jag under denna månad inte träffat en enda av mina gamla klasskompisar, helknäppt hur allting har sin tid! Julia är dock en sådan där pingla jag saknar supermycket, så det blir helnice att mysa lite med henne! :)

Direkt därefter ska vi ha traditionell (nåja, vi hade en förra året också) jobbkickoff med "tha gang". Tja, med det menas att de där omnämnda kollegorna som även finns med utanför hemtjänsten ska till Göteborg. Där ska vi käka & kolla Iceage 4 & ha det allmänt bra då vi startar vår hemtjänstsommar, halvvägs igenom den..! ;)
 
Det händer mycket i dessa dagar, stora grejer. Än en gång är det skönt att få lämna ifrån sig allt & kurra ihop sig som det lilla barn man är & det är vansinnigt skönt att inse hur liten man är. Inte för att jag skulle vara olycklig på något sätt, utan snarare beroende av någon som tar hand om mig! :)

 

Ta vara på dina vänner..
Det sägs att vänner är de änglar som lyfter Dig då dina vingar glömt hur man flyger!

/Hanna :)

Kommentarer
Postat av: Julia

Du är fin Hanna! Du och jag för alltid :D Hanna rövarspråk hahaha! Kram!<3

2012-07-06 @ 16:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0