Kreta en vecka i maj.

Jaaaarå, här kommer ni få att underhålla er med en god stund vill jag lova! :)

Vi har alltså varit på Kreta. Till en början var vi två stackars varelser som genomtrötta landade mitt ute i ingenstans. Dagen därpå utökade vi vårt resesällskap till det dubbla då vi lärde känna Anna-Karin & Johanna Hassel. Resten av semestern tillbringade vi med dem, helsköna människor! :)

Vi åkte först & främst för att riktigt vila upp oss. Ja, det kriteriet är sannerligen uppfyllt. Det känns som vi har varit iväg jättelänge. Summan av kardemumman ~ Vi har släppt allt & bara varit.

Till stor del har dagarna varit fyllda av sol, bad, skratt, mat (hela tiden typ!), prat & allmänt softande. I tisdags var vi dock iväg på en båtutflykt. Det var då jag besteg det där 1,5 km höga berget & borgen. Enligt Rebecka, Johanna & Anna-Karin var det en lustig syn då jag bestämde mig för att varva de människor som redan hunnit halvvägs upp. Här bör tilläggas att jag var iförd flippflopp (de skyddade inte fullt ut mot tistlar!!) & skuttade upp i en faslig värme i en trappa med halvmetershöga trappsteg. Om jag kom först? Jajjamensan, men lite trött var jag! ;) Såsmåningom fick jag dock sällskap av 300 polacker, fast sen var de visst ryssar.. Nåväl, det var en storslagen utsikt & jag var helt upp över öronen förälskad i den gamla borgen, så när jag väl kom studsandes ner för berget igen skrattade bara mina vänner åt mig..

Något annat som är värt att berätta om är den där diktatorsdansen jag nämnde inatt. Han var nog ingen riktig diktator, det var bara en slutsats jag drog med tanke på hans totala humorberfrielse & bistra uppsyn. När han kom & drog i mig andra gången trodde jag att han dessutom var hjärntvättad. I vilket fall som helst.. Det var nog i onsdagskväll då hotellet skulle dansa "turkdans" som Johanna & jag plötlsigt fick avbryta vårt käkande för dans. Jag skrattar bara jag tänker på det! Det hade säkert varit superroligt om jag bara haft en annan klänning just den kvällen.. För resten av hotellgästerna var det tydligen superroligt, om man får tro Anna-Karin. Hon skrattade så hon var alldeles dubbelvikt. Ja du milde tid.. Jag gjorde bort mig, bjöd på mig själv, kalla det vad du vill, det var en helgalen kvart innan vi fick återgå till maten! ;)

Rebecka & jag hamnade en kväll i ett kloster med bara axlar & knän + kameror. Som tur var hann Rebecka kasta ut oss båda innan någon annan gjorde det! ;) För det mesta hängde vi dock på hotellet, det var smidigast så. På hotellet fanns allmäna olåsbara toaletter, jätteroligt tyckte jag där jag satt & funderade på hur jag skulle grimasera om någon öppnade. Det hände dock aldrig..

I stora drag är det vad jag kommer på att skriva om just nu. Ni har nedanför väldigt många (väldigt många alltså) bilder att spana in, så jag tänker att ni kan göra det istället, för nu ska jag dra iväg & träffa lite släkt! :)

Det är förresten hysteriskt skönt att vara hemma, även om vi hade en underbar vecka! Bara en sak som att få slänga toalettpapper där det ska vara är helt otroligt ju! Igårkväll hann jag med två ku-grupper & det var också så enormt härligt att få träffa folket här hemma! :)

Ett stort & innerligt tack till Rebecka, Anna-Karin & Johanna för en härlig vecka! :)

Så, nu ska ni få kika bilder! :)



Kreta ~ En ö att rekommendera!

/Hanna :)

Kommentarer
Postat av: sofia

Grymma bilder!! hah turkdansen och solnedgångarna var mina favvos ;)

2012-06-02 @ 22:51:30
Postat av: nelly.

Vacker turkdans! Att du inte satsade på han diktatorn medan du hade chansen !! ;)

2012-06-02 @ 23:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0