Stockholm, maj, 2012.

Om ni anade hur ljuvligt det var att sova i sin egen säng inatt..! Det är otroligt skönt att vara hemma även om vi hade en fin vecka i storstan.

I onsdags anlände vi runt lunchtid & för min del började visiten med fantastiska timmar på pizzahut med två av de bästa kvinnorna i universum. Ja, redan nu vill jag tacka Julia & Rebecka alldeles speciellt, tack, verkligen tack!
Vad gjorde vi mer på onsdagen tro? Jo, besökte en moske & var hemskt fulla i skratt innan vi åt med klassen. Närmare två timmars religionsdiskussion med andra ord, ytterst intressant!

Då torsdagen kom begav vi oss till Södersjukhuset & lekterapin, åh, lekterapin!! :) Resten var måttligt intressant.. Den dagen var för övrigt fruktansvärt hektisk. Vi var på teater med funktionsnedsatta, vandrade i varenda klädaffär i hela stan med lärarna (sent ska jag glömma den eftermiddagen!!) & avslutade dagen med musikal. Ni må tro att jag somnade gott sen, trots att jag var jätteensam! ;)

I fredags var vi på riksdagen. Ännu ett besök med hemsk guide. Vi har råkat ut för ett antal riktigt dryga människor & ser det som ett under att vi överlevt! Efter lite tjejtid på stan vinkade jag av min klass & begav mig ut till Danderyd där kvällen var lugn & soft med Anita & Victoria! :)

Lördagen spenderades mestadels inne i stan med min vän Gustaf & hans gäng. Det var nämligen Jesusmanifestation. Helt vansinnigt häftigt att gå i Pärleportssjungade tåg med 20000 andra personer! Maffigt så det bara skvätte om det! :) Kvällen var mysig med både farbror, faster & Viccs. Just det, i lördags hände en tragisk grej. 13 månaders sms försvann spårlöst. Det vill säga, mellan 20/30-tusen värdefulla små meddelanden är puts väck. Jag sörjer dem!

Så igår var det dags att bege sig hemåt. Först hann jag dock tillsammans med farbror & hans ingiftingar bevittna Alexandras dansuppvisning. Resten av dagen tillbringades på ett tåg, ensam satt jag där & läste mig igenom Romarbrevet. Väluttnyttjad tid!

Sammanfattningsvis har det varit blandade dagar i Stockholm. Dagarna med klassen var konstant umgänge 18 kvinnor & det säger ju en del.. ;) Det var mysigt att träffa lite släkt & Jesusmanifestationen var ashätfig att få uppleva! För kanske första gången i mitt medvetna liv har jag också gråtit offentligt, det gick faktiskt!

Vi tackar Stockholm för denna gången! :)

Förresten, välkomna på vår avslutningskonsert i Assbergssalen klockan 19 ikväll!


Tack alles inblandade!

/Hanna :)



Kommentarer
Postat av: Nathalie

HANNA!!! jag ser typ ut som en mushamster på den bilden!! xD tack själv för en underbar resa! :D

2012-05-14 @ 14:33:41
URL: http://natthalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0