Etiopien ~ Diri Dawa.

Goder afton gott folk! :)
 
Här sitter jag i Örkelljunga & gäspar i adventsljusstakens sken. Supermysigt
Tyvärr har jag glömt min etiopiska dagbok hemma vilket innebär att jag bara har foton till hjälp för minnet. Här ska redovisas ännu en del i varje fall..
 
Under tio dagar av vår resa var vi uppdelade i smågrupper. Detta var något jag fasade för.. Jag har alltid gillat att umgås med olika människor & byta miljö då & då. Att hänga med ett fåtal personer var alltså något jag var lite rädd för. Men, det hade jag verkligen inte behövt! Vi hade tio riktigt fina dagar tillsammans! :)
 
Perioden började med en helg i Harrar. Ja, kära läsare, åk aldrig dit! En hemsk & äcklig stad! Det vi vill komma ihåg därifrån var hyenamatningen.. Veckan blev bättre i Diri Dawa. Vi träffade många härliga(åsikterna om det adjektivet går isär) barn & även finfina vuxna. Människor som satte speciella spår där var Familjen vi besökte en kväll. Fantastiska människor! 
 
En morgon bergsklättrade några av oss. Det var riktigt härligt vill jag lova! I övrigt bad vi mycket på dagarna. Det var verkligen något som betydde mycket & som gjorde mycket för vår grupp, men också för hela klassen!
 
Sista dygnet var vi i Suai. Det vi såg av den staden var inte mycket mer än kyrkan, en högljudd sådan! Vi var väldigt nöjda med vår tid tillsammans i varje fall & minns den med tacksamhet!
 
Här följer en mängd foton. Många av dem är tagna i dokumentationssyfte.. Våra tolv-timmars-bilresor till & från Diri Dawa gav oss makalösa synupplevelser! Tyvärr gick de inte att fånga på rättvist sätt, men jag kan garantera att det var något i hästväg vackert! :)
 
 
Njut av första advent människor!
 
/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0