Kamp.

Oj, vad den rubriken innehåller mycket!
 
Jag vet att ni väntar på bildbomber & information. Än har jag inte ens kollat igenom hela bildskörden, jag har viktigare saker för mig.
 
Igår sov jag ut & träffade sen människor hela dagen lång. Det var fint. Men ack så konstigt det var att promenixa ett par mil natten till idag. Det var kallt, väldigt kallt & framförallt tyst. Inte ett enda gevär såg jag, inte en enda dromedar eller kaossituation på vägen. Inte en enda påverkad människa, ingen hemlös.. Det är så konstigt, så annorlunda..
 
Varje stund är en kamp. Jag kämpar mot ögon som hotar att ständigt översvämmas. Det är dock inte det värsta. Nej, inom mig pågår en strid. Ikväll njöt jag av att sitta i en kyrka & förstå vartenda ord, samtidigt som mitt hjärta skriker efter predikningar som i själva verket är ordlösa möten. Ikväll har jag njutit av att prata med fina vänner, samtidigt som min hjärna går på högvarv för att försöka förklara något som är omöjligt för dem att förstå. Ikväll har jag gillat att ha full värme på i en bekväm & fungerande bil, samtidigt som jag aldrig uppskattat bilfärder såsom de bälteslösa, skumpande, skrattfyllda...
 
Sista sången på lovsångsmässan ikväll var Lord I lift. Senast jag sjöng den var för drygt tre dygn sen, tillsammans med 300 barn i Etiopien. Mitt hjärta värkte så jag inte fick fram en ton. Jag saknar det något så kolossalt. "Mina" barn som lärde mig mer om tro, hopp & kärlek än någon präst någonsin gjort.. Det är en sann kamp, ibland skrattar jag helhjärtat, men slås lika snabbt ned av saknad
 
I förmiddags pratade jag hål i min käre pappas skalle, det var gott. Han förstod till viss del i varje fall. Kanske inte doften av afrikanska barn, men han kunde ändå sätta sig in i min situation & förstå de processer som snurrar inom mig. För det är faktiskt så, att jag gjort en fantastisk resa rent geografiskt & fysiskt. Men, den resan är inte på långa vägar så omfattande & stor som den resa jag gjort själsligt & andligt!
Det är ett faktum, jag är en annan människa nu..
 
 
Då hjärtat svämmar över..!
 
/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0