På tal om ordet tack..

.. idag är det inte bara Sofias födelsedag..
 
..idag firas också tacksägelsedagen. Något vi behöver påminna oss om ofta tror jag. Alldeles för många människor ser bara de där vita väggrisarna(?) istället för stigen runt & glömmer helt bort ordet "tack" eftersom fokus ligger på hindren.
 
Nåväl, vi behöver tänka efter i våra egna liv & sen peppa varandra om kraften i tacksamheten. Den är viktig! :)
 
För att spegla en psalm som vi sjöng i missionshuset idag har jag plockat ut ett par av de foton som tagits senaste veckan. Psalmen är en av mina favoriter, & du hittar den här nedanför tillsammans med en hel drös soliga tackämnen! :)
 
(För första gången sen jag flyttade till Skåne har jag känt fotoglädje, därför blir det en rejäl bunt här! I vilket fall var det otroligt härligt att hitta inspiration igen, jag behöver den nu för om endast tio dagar är vi långt hemifrån!)

Tack min Gud för vad som varit,
Tack för allt vad du beskär.
Tack för tiderna som farit,
Tack för stund som inne är.
Tack för ljusa, varma vårar,
Tack för mörk och kulen höst.
Tack för redan glömda tårar,
Tack för friden i mitt bröst.

Tack för vad du uppenbarat,
Tack för vad jag ej förstår.
Tack för bön som du besvarat,
Tack för vad jag inte får.
Tack för livets hemligheter,
Tack för hjälp i nödens stund
Tack för nåd som ingen mäter,
Tack för blodets fridsförbund.

Tack för himmel blå i livet
Tack för moln du strött därpå.
Tack för solljus, av dig givet,
Tack för mörkret likaså.
Tack för prövningar och strider,
Tack för hopp som uppfyllts väl.
Tack för dagen som framskrider,
Tack för hopp som slagit fel.

Tack för rosorna vid vägen,

Tack för törnet ibland dem.

Tack för resta himlastegen,
Tack för evigt tryggat hem.
Tack för kors och tack för plåga,
Tack för himmelsk salighet.
Tack för stridens klara låga,
Tack för allt i evighet!

 



Tack, tack, tack!

/Hanna :)


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Fina kort!!

2012-10-14 @ 23:43:34
Postat av: Anonym

Vilka härliga bilder! Kram! Anna

2012-10-16 @ 19:17:15
Postat av: Viktoria

Hanna!! Får jag låna en bild och göra en julklapp till Jakob, tänkte mig en tavla som han kan ha i lägenheten, är det OK? :)(Hemligt såklart) Du är så duktig!
Kram! Afrika levererar?

2012-10-26 @ 12:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0