Who am I?

Då man går bibelskola väcks ständigt nya frågor. 
 
Varje dag diskuteras allt mellan himmel & jord & vi är hemsk bra på att prata i vår klass. Tänka har några också fått som gåva..
 
Med all undervisning, alla samtal & situationer kommer också de djupare frågorna. Idag har vi haft lektioner om ledarskap & imorgon börjar Oscars & min praktik bland hemlösa & uteliggare. Därför sitter jag nu & krummilurar lite över vem jag är. 
 
Så, vem är jag egentligen? Tja.. det beror nog helt på vem man frågar. Som vi alla vet kan två människor se helt olika på samma sak. Oavsett vem man skulle fråga om vem jag är, så tror jag att jag är någorlunda samma person oberoende på vem jag umgås med. 
 
Jag vet inte hur mycket Du brukar fundera på vem du är, jag gör det mycket sällan. Men inför vårens utmaning som kommer bli tuff är det nog bra att ha funderat lite över det där, därför sitter jag här. 
 
Mina föräldrar har nog gett mig mycket av min personlighet. Något som slagit mig är att jag är i princip helt orädd för människor, och det beror på den trygghet jag fått just av Mamma & Pappa. Det tackar jag för! :)
 
Nej, det här blir flummigt att skriva på bloggen, jag tror att jag sätter mig med dagboken istället. Om Du vill veta vem som sitter här bakom tangenterna så föreslår jag att du tar reda på det på något annat sätt än bloggläsande. Genom min blogg kommer du aldrig lära känna mig som person, det är en sak som är säker
 
***
 
Det var vad jag skrivit innan lunch idag, sen har det hänt en del här i Skåne. Många av er har säkert hört talas om den enorma trafikolyckan med 100 fordon inblandade. Den skedde bara tio minuter från oss, så vi har varit där i tankar & böner mest hela dagen. 
 
Hoppas att Ni alla ikväll tänker igenom vad Ni borde tacka för just nu. Livet kan vändas på två röda sekunder & då är det viktigt att man prioriterat rätt. Det var dit jag ville komma egentligen med mitt blogginlägg, till att berätta att jag har min djupaste identitet i Gud.

Därför kan jag nu gå & lägga mig, & veta att räddningspersonalen bara ett par mil ifrån oss är i säkert förvar. Ikväll är det inte min uppgift att hjälpa andra rent fysiskt, men det finns en plan för både Ditt & mitt liv också. Vet du varför? För att vi är skapade precis som vi ska vara, till Guds avbilder.

 
Det här är i vilket fall som helst jag. Och jag är trygg eftersom jag har en Kung till Pappa. En Kung som håller hela världen i sina händer!
 
/Hanna :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0