Att vara svag är att vara stark?

Goddagens gott folk! :) 
 
Hoppas Ni njuter av fantastiskt sommarväder. Vi har verkligen haft riktigt fina dagar senaste veckan, härligt! :)
Just nu lyssnar jag lite gogospel efter ett trevligt 60-årskalas några mil bort. Lite Ida-tid mitt i veckan dessutom, grädden på gubbarna så att säga! ;)
 
Jag tror att jag har kommit fram till att en stark människa är en människa som också vågar vara svag. Nu sitter inte jag inne med en djupare fundering, men jag har insett att jag är som starkast då jag själv känner mig som svagast, kan det vara möjligt?
 
I vilket fall som helst tänkte jag att det kan vara roligt att få dela med mig av några riktiga svagheter hos mig, bara för att jag ikväll inte kommer på något annat! ;)
* Jag kan ha riktigt svårt att erkänna mina svagheter! ;)
* Tidsoptimist är jag, i alla väder & läger!
* Språk har alltid varit något fasansfullt, usch!
* Ordning & reda finns inte i mitt vokabulär.. Överhuvud taget!
* Ibland är jag hemskt oigenomtänkt...
* Mina dagsboksavskrivningar brukar ta uppemot 2 till 3 timmar.
* Det händer att jag har jordens sämsta humor.
* Allt kan man "göra imorgon". Sen blir det ofta bråttom.
* För det mesta visar jag inte då jag blir sårad eller arg.
* Jag får allergiska reaktioner då människor säger till mig vad/hur jag ska göra!
* I skolan var jag värdelös på att plugga.
* Alldeles för ofta prioriterar jag min tid fel & hinner inte det jag egentligen vill. 
* Envis som en gammal get brukar det heta. Jo, men har jag bestämt mig så..
* Det jag är allra sämst på är att gå & lägga mig. Tar hur många timmar som helst!
* Traditioner är till för att hållas, hur dåliga de än är?
* Jag tar fruktansvärt illa åt mig av minsta lilla kritik!
* Tyvärr har jag ibland svårt att förstå folk då de agerar på ett sätt jag aldrig hade gjort.
* Disciplin finns knappt i min värld..
* Bild. Mitt sämsta skolämne. Jag kan verkligen inte rita, inte ens streckgubbar!
* Det finns inget som gör mig så frustrerad som då folk tror att de känner mig bättre än jag själv.
* Ibland är jag för blåögd & bestämd för att inse mitt eget bästa.
* Jag kan låta människor "äta upp mig".
* Ingen har någonsin beskrivit mig som ekonomisk.
 
Nej.. Nu tycker jag det räcker.. Ni vet liksom nog vid det här laget! ;)
Det som jag ser som mina största svagheter är att jag inte lyckas vara den dotter, den syster, den vän, den kollega, den granne, den undersköterska, den systerdotter, den fotograf, den extrasyster/mamma, den lärjunge, den Hanna som jag innerst inne vill vara. 
 
Tyvärr räcker jag inte till, inte till min omgivning, inte till mig själv, inte till Gud. Därför är det så skönt att även jag får vara det där "brustna lerkärlet". Ni har ju nu fått se en liten skymt av alla mina dåliga sidor, det finns säkert miljarder fler som jag inte kommer på just nu. Men, trots att jag misslyckas gång på gång spelar det liksom ingen roll. Tack vare Honom som älskar mig allra högst är jag fullkomlig. Svårt ord, jag vet, men jag hittar inget bättre. I Hans ögon är lilla jag perfekt, det är stort! :)
 
 
Tack Gud för att jag får vara en av Dina ögonstenar!
 
/Hanna :)
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Du är så fin min tvilling!

2013-07-14 @ 18:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0