Världens vackraste Småland.

God morgon världen! :)
 
Nu har jag tänkt släppa en riktig fotobomb här. Förra fredagen åkte vi som sagt till det vi kallar Småland. Det riktiga Småland.. 
Konstant hängdes det med paranteserna, mina två farbröder, en av de ingifta fastrarna samt minstingkusinen. Äldsta barnbarnet Petersson joinade också ett par dagar, samt tjockaste kusinen med man & släktens två minisar. Anledningen till att Jossan går runt med en kula är att hon typ imorgon ska få barn igen. Men, om man tycker det är mer behagligt att föda barn än att gå till tandläkaren så klarar man nog det mesta.. Att dessutom tycka det är roligt med förlossningar & se framemot det.. Jag tycker det är coolt! :)
 
Vad gjorde vi då? Nästan hela lördagen gick åt 150-års-jubileum för ÖSM som är missionsföreningen vi tillhör? Kanske, jag har inte helt koll! ;) På kvällen skrattade vi tills tårarna rann på oss allihop. Jo, det ska jag säga dig, vi har haft hemskans roligt, & historier finns så det räcker & blir över.. Jag tror för allas bästa att vi hoppar berättandet av dem här! ;)
 
I söndags var vi i hembygdsgården & åt våfflor. Därefter gav vi oss ut på Brantestads naturrunda. Det finns några platser på denna jord som har alldeles speciella platser i hjärtat. Brantestad är en sådan. Fyllt med massor minnen & kärlek, sånt som jag inte kan beskriva, men som bara finns där. 
Nåväl, rundan är en mil lång & med vårt tempo tog det några timmar. De vuxna pratade, Mamma & Eva såg jag inte många gånger, de var snabbast. Viccs & jag hamnade sist typ hela tiden. Kanske på grund av kortast ben & kameramotion.
Det galnaste vi upplevde, det var raktigenom svettigt vill jag lova! Såhär gick det till: Vi passerade en hage & de tre ibland omogna bröderna Petersson satte igång att härma kossor. Roligt att upptäcka att vi var tvugna att gå igenom hagen. Speciellt då där finns 15 kvigor som är totalt helknäppa. Vickan & jag gick & höll i Göran, skakandes av skräck båda två. Men tro mig, rädd hade du också varit om stora, tunga kossor hoppar i luften & slår bakut bara någon meter från dig eller kommer flygandes i fullt spring raktemot dig. Jag trodde att jag skulle dö där & då.. Hemskt var ordet! ;)
Förutom stunden med psykdjuren var promenixen fantastiskt härlig, & enastående vacker! :) Kameran var framme delar av vandringen så jag bjuder på en del. 
 
Då vi åkte hem i måndags stannade vi en stund i Mariannelund hos Antonssons. Idag fyller Jossan 29, kan just undra om hon får mini no3 i present? Oavsett hänges lite med skönaste Edith & sötaste Jonie. Goa små kusseungar det! :)
 
I natt drömde jag mardrömmar om Etiopienresan som väntar. Tio minuter innan vi skulle till flygplatsen insåg jag att jag glömt packa, & passet hade gått ut. Jag vaknade kallsvettig, hua. Idag väntar dock något hemskans roligt! :)
 
Men nu, håll till godo. Varning för många foton, men det är ju ditt problem om du väljer att kolla! ;) Mycket natur blir det alltså, samt en hel del på världens bästa Peterssonssläkt! :)
 
Ett försök att spegla det allra vackraste Småland jag vet! :)
 
 
Bara för att jag blir mållös av Guds fantasi!
 
/Hanna :)
 
 

Kommentarer
Postat av: sofia

Vilka otroligt fina bilder Hanna!

2013-07-05 @ 19:36:33
URL: http://heysofia.devote.se
Postat av: lalla

schyssta bilder alltså!! :)

2013-07-22 @ 21:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0