Stockholm genom en kameralins.

Så, då var det dags för en bildbomb här! :)
 
Just nu på Strandhem. Villans tvättmaskin har nödöppnats av Thess & mig. Stackars Pettsson & Findus har snurrat där i sju timmar nu. Mycket ska man behöva uppleva minsann! ;)
 
Stockholm. Denna fina huvudstad. Jag gillar.
Vi åkte alltså förra måndagen, ett gäng på sju relativt trevliga typer! ;) Då vi kom fram hängde vi lite i Roseniuskyrkan (vår hemmabas i Stockholm) innan vi umgicks med våra värdfamiljer. Själv hamnade jag hos Lunnergårds där jag en gång i tiden fick min älsklingsdocka halvt om halvt förstörd av två busiga grabbar. Det återupprepades icke, dels för att jag inte längre äger någon docka, & dels för att både Rickard & Gustaf gått & blivit vuxna. Aftonen var trevlig, men tyvärr blev det ingen höjdarstart för mig. Jag låg & grät till halv fem på natten & ville bara hem till mamma & pappa. Ni bör få veta att denna hemlängtan (jag har inte längtat hem så mycket sen nyårslägret!) inte hade någonting alls med värdfamiljen att göra! Nej, de var så fina så! :)
 
På tisdagens förmiddag ringde pappa & tårarna fortsatte rinna där på Credoakademin. Men, efterhand steg även mitt humör & vårt tre timmar långa riksdagsbesök var riktigt intressant. På kvällen firade Lotte & jag Valborg på ett soligt Skansen. Det var vårsånger, solnedgång, varm choklad & nice sällskap. Vi avslutade vår dag tillsammans med fem killar som vi knappt kan namnen på, & vart vi befann oss har vi då rakt ingen aning om. Trevligt var det i varje fall! :)
 
Det blev onsdag, den första maj & Stockholm kryllade av rött & skyltar & rosor. Vi var ute på stan & delade ut kaffe & var trevliga.. Eftermiddagen & kvällen spenderade jag dock utanför stan, utan min klass. Det blev den bästa dagen på hela resan tror jag. Jo förstår ni, jag fick mysa järnet med de människor som nu i sommar varit mina extraföräldrar i hela tio år. Det var sannerligen kvalitetstid & jag insåg återigen hur välsignad jag är med fina människor runtomkring mig. Birgitta & Jim har alltid betytt oerhört mycket för mig, & det fortsätter de minsann att göra, fantastiska personer! :)
 
Så kom torsdagen & vi lyssnade på en pastor från Elim om församlingsplantering vilket var väldigt inspirerande. Därefter fick vi vara med & se Claras matutdelning & vi tjejer joinade även deras tjejfika. En helt otrolig verksamhet som är så föredömlig den kan bli! Ellen & jag strosade sen runt & hade det mysigt innan vi spenderade kvällen hos en av värdfamiljerna.
 
Stockholmarna var väldigt mycket mer svårflörtade i fredags då vi åter bjöd på kaffe. Så kan det vara ibland. Vi hade en relativt lugn dag & på kvällen besökte vi tonårsgruppen i Rosenius. Ellen & jag debuterade som "predikanter"- skämt åsido, & vi lekte lekar tills vi kiknade av skratt. Härligt! :)
 
Lördagen blev precis som onsdagen en oförskämt bra dag. Johan & jag mötte upp Elin på förmiddagen & sen hittade vi på massor roliga grejer. Bland annat hängde vi på slottet & chillade på djurgården. Efter middagen lämnade Johan oss & vi tjejer slog oss ner på Stureplan. Varma filtar, vitt vin, massor prat & stora skrattlass. Ljuvligt! :)
 
I förrgår medverkade vi så smått i gudstjänsten & sen blev det visst en Etiopienredovisning till. Jo, det märktes att det var längesen vill jag lova. Vi var ringrostiga som få, det var lite trist, men så kan det bli.. Efter lite käk & promenad slog vi oss åter ner på en gudstjänst. Denna gång på Hillsong. Åhej vilka kontraster, men mycket var nice, väldigt nice! :)
 
Vi är fortfarande lite sega etfer veckan. Det var till stor del väldigt fina dagar med trevligt umgänge, god mat & många nya intryck. Tyvärr tog jag mig ganska många kamerafria dagar. Ja, den användes mest bara i lördags, & därför blir det inte så mycket foton från våra schemalagda påhitt. Vilken tur att ni just läst om det då! ;)
 
Håll i er, här kommer foton från Stockholm genom min kameralins! :)

 
En riktigt trevlig kväll önskar jag er!
 
/Hanna :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Hanna! Vilka bilder du tar alltså! En bild säger mer än tusen ord men dina bilder har minsann något mer, helt otroligt. Varje bild är som en liten berättelse. Du är otrolig! :D

2013-05-07 @ 20:53:51
Postat av: Hanna -> Elin.

Elin. Du är så uppmuntrande, Tack!! :) Kan ju också tillägga att du om någon har känsla för det där med foton, så jag är inte helt lättköpt av dina smickrande ord! ;) En fotorunda framöver kanske?
DU är toppen, kraam! :)

2013-05-07 @ 23:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0