Hanna i kastrullen.

Vi uppdaterar medan vi kan..! ;)

På väg hit, till stan hamnade vi under vår halvtimmes promenix i en getmarknad. Har ni hört något så dumt? Om jag uppskattade då en gubbe drog sin get i 3 ben så nära mig det bara gick för att retas? Nej, inte så värst! Får se om vi vågar ta samma väg hem igen! Vi har by the way tänkt att fira jul idag, för på tisdag är det nyårsafton & nyår utan jul? Njaee?! Ja, vi sitter alltså just nu i stan Asella, en lördag år 2005! ;)


Hur tvättar man håret i Etiopien? Tja, när det finns nada tryck i kranarna föredrar jag att ta proceduren utomhus med en skrattande vakt bredvid. Hanna & jag får umgås för oss själva denna vecka, därför finns inga roligare foton att visa än just på oss. Vi längtar tills vardagen kommer igång & barnen är här!! Dessutom skulle vi uppskatta om någon svensk, etiopienvan människa kunde berätta lite hur vi ska göra för att inte enbart leva på vitt bröd, avokado, banan & ägg? Nu är dessutom vår mat i princip (läs ”våra ägg & frukter”) slut så nu måste vi hitta någonstans att handla också.. Mjodå, än så länge lever vi väldigt bra tycker jag, även om det verkligen börjar kännas i kroppen att den egentligen inte mår särskilt bra av det enformiga vi stoppar i oss!


Såhär gör man i varje fall om man heter Hanna den äldre (jag är alltså 12 år här?!) & vill få sitt hår fräscht!

 
Glöm Emil i soppskålen, här är det Hanna i kastrullen som gäller! 
 
/Hanna :)
 

Kommentarer
Postat av: benedicte

Jag gör likadant i Asella, fast över badkarskanten! Faktiskt lite smidigare och med vattnet närmre till hands än där ute där man är till allmän beskådan :P

2013-09-09 @ 23:53:38
URL: http://benedicte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0