21 välsignade år.

Gissa vem som fyller år idag? Hajjemensan, rätt gissat, lilla jag! ;)
 
Egentligen är jag inget större fan av födelsedagar faktiskt. Det är inget jag går & längtar efter, för mig är en högtid som jul så väldigt mycket större. Kalas är jätteroligt, men poängen för mig är att få tid att umgås med nära & kära.
 
Men, idag, detta år, råkar jag ha världens klart bästa födelsedag! Vet ni varför? Om ni inte gör det ska jag berätta, jag fyller just nu år på påskdagen, & det mina vänner är bästa dagen på hela året (konkurrerar lite med julafton förvisso, men ändå). Imorse väcktes jag av familjen för att sedan få besök av tvilling & fira en fantastisk högmässa i hemkyrkan. Tänk att fylla år på den dag Jesus uppstod & gjorde döden chanslös
 
En påskhelg är snart slut & jag slås ännu en gång av hur tomma alla stora högtider måste vara för alla människor som hoppar över kärnan. Hur rolig är en påsk som går ut på att äta godis & sätta fjädrar i ris? Eller en jul där höjdpunkten är julklappar som kanske inte alls klaffar? Nej, hade jag inte firat (alltså firat på riktigt) så hade det lika gärna kunnat vara. Idag firar jag inte främst mina 21 härliga år, utan att döden inte längre har någon makt över livet. En dag ska jag sluta andas, kanske imorgon, kanske om 62 år, oavsett kan jag möta den dagen helt orädd. Den dagen kommer bli den bästa i mitt liv, för den dagen får jag träffa Jesus, Han som dog för att jag skulle få liv, Han som uppstod för att besegra mörkret & Han som väntar på mig för en evighet med Honom. Det kallar jag kalas! :)
 
Min Frälsare lever, jag vet att han lever, fast världen har sagt han är död. Och inget kan skilja mitt hjärta från honom, ej änglar, demoner & nöd.
 
Min Frälsare lever, jag vet att han lever. Jag honom får möta till sist, när jag har lagt av mig min kropp som en klädnad, befriad från ångest & brist.
 
Ej så som man råkar en främling på gatan, nej så som man ser på en vän, en vän man har drömt om i nätter & dagar, & äntligen finner igen. 
 
Ja, öga mot öga, i klarhet & jubel & värme & friskhet & glans, vi lever med honom som här vi anat. Vi lever för alltid som hans.
 
 
Jesus lever, & Han har funnits vid min sida varje dag i 21 år. Det är värt att fira!
 
/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0