-"Örby hemtjänst, det var Hanna".

Det där är min helt klart vanligaste hälsningsfras i telefon. Undrar hur många tusen gånger jag uttalat de orden?

Fem år har jag nu haft en till&från-relation till Örby hemtjänst. Fem år! Ett jubileum ingen trodde skulle komma den där novemberdagen då en livrädd & mycket skeptisk 16-åring var färdig med sitt livs första apu-dag. Tänk om jag vetat vad som väntade.. Vilken tur att man inte vet vad som ska hända i framtiden hörrni, nej, det är inte första gången jag är tacksam över det minsann! ;)
 
Det har hunnit hända mycket på dessa år. Jag har fått med mig mängder erfarenheter & minnen. Trötta mornar, kvällar i mörkerrädsla & långa helgpass. Jag har viktit mig dubbel många gånger av svåra skrattattacker, men också fällt en hel del tårar av olika slag. Jag har fått vänner bland både vårdtagare & kollegor. Jag har vuxit i min roll & även utvecklats som person. Jag har lärt mig tycka om den verksamhet som jag totalt dömde ut min första dag. Idag är jag tacksam för fem innehållsrika år i hemtjänsten!
 
Oavsett om jag kommer spendera mycket mer tid där eller inte så kommer Örby hemtjänst alltid ha en liten speciell plats i mitt hjärta. Det är faktiskt alldeles sant.
 
Här har ni helgens goa gäng. Fyller man fem måste tårtorna fram, that's it.. ;)
 
 
 
Det har liksom blivit en del av mig.
 
/Hemtjänsthannisen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0