Almirida, Kreta :)<3

Borta bra men hemma bäst brukar man säga..när vi landade på landvetter i 14 grader när vi flög från 38 grader börjar man betvivla detta ordspråk! Bevara mej väl vad kallt det är ute!! Usch, går i tjocka kläder för att hålla värmen..blev nog lite smått bortskämd nere i grekland! jag får väl ta och berätta lite om resan..
Fredag:Gustaf fyllde tio och vi hade skolavslutning! Jag och Hansson sjöng What a feeling->och efter blev det lite hejdå..här med manda->
 På flygplatsen blev vi meddelade om att flyget var försenat två timmar, inget ovanligt så det var bara att vänta. när planet väl landade upptäcktes ett tekniskt fel och vi fick hela tiden nya rapporter. Klockan 9 fick vi veta att planet skulle lyfta först klokcan fyra (från början var det halv sju på kvällen!) happ, men in till gbg blev vi körda och in till hotell europa för mat, mkt gott trots att klockan var typ halv 11..sen la vi oss, nåra stycken från vårat resesällskap i deras soffor och det klart var ju inte så bra reklam för deras hotell en massa sovandes människor i deras fönster.. de tyckte att vi "var i behov av hotellrum!" så vi fick nåra och jag och gustaf sov mellan våra päron i en dubbelsäng..tyvärr fick vi bara sova två timmar sen gick bussen, men ack så sköna sängar.. de va helt underbara!! :P klockan fyra fick vi faktiskt lyfta, konstigt nog hade inte vart konstigt om vi inte kom iväg alls!! sammanlagt blev det iaf ca 10 timmars flygförsening..inte så där jätteskoj och särskilt inte för gustaf som fyllde 10 den dan! Grattis till honom :)
ja första dagen nere i almirida tillbringades vid havet och på eftermiddagen var sara och jag på hotellrummet och hade skojskoj!!-> sen kan jag inte komma på nåt mer speciellt på lördan som hände..söndagen innebar mkt bad och lite press vid poolen..denna dag pytte även kärringen (den tyska) i gustaf så vi bestämmde oss för hämd nästa gång vi såg henne, det tog några dagar men sen fick vi som vi ville :P nere vid havet sen för att käka, jag gustaf, maria och sara på en restaurant och de andra på en annan. vi ->
på kvällen var det som vanligt dags för en trerätters och här är hela gänget samlat runt ett och samma bord->
Måndag blev det en underbar båtutflykt med bad från båten i helt kristallklart turkost vatten, härlig mat och mkt trevliga människor!!Vissa som t.ex. emanuel var modiga och hoppade väääldans många gånger från relingen ca 6 m.-> denna dag var mkt lyckad och helt klart den bästa under hela resan!!
tisdagen tillbringades nog också den mest vid poolen, skönast så( vi slapp all sand!) dök med tuber och grejs fick vi också prova på denna dag men inget jag gör om! inte alls min grej! jag trivs allra bäst utan tuber jag :P på kvällen var det väl återigen dags för mat och sen fika. här är hotellet sett från maria och michaels trappa->
våran kära pool och havet i bakgrunden-> tjejorna under 25 utom ulrika->
onsdan..ja då drog alla utom familjen petersson och syskonen ul/em johansson till knossos..vi var där förra gången så..nej tack not again! så vi hyrde bil och gav oss iväg till bergen och sydsidan! Käre frans vilka serpentinvägar!! men ett oootroligt landskap!endast en liten del av det-> japp..en riktigt härlig och varm dag!! så skulle vi då äta och bada i byn vi kom till..maten satt fint men sen..shit! har aldrig vart med om en varmare strand och full av stenar! till och med i vattnet..uscha..och kallt i vattnet var det med, fast det behövdes en dag som denna!
Torsdag: Vissa delar av oss i chania..jag hoppade detta så ytterligare en dag på stranden och vi förnyade våra sandslottstekniker genom att spritsa ut sanden..ja må säga att det blev coolt! i varje fall om du frågar mej!!när vi sen badade i poolen fick vi äntligen hämnas!! hahaha vi var helt klockrena..särskilt gustaf som gång på gång gjorde kanonkulor framför henne! vi skvätte så mkt det gick..ni skulle sett hennes min när hon försökte få iväg oss för vi blötte ner hennes bok..! till slut flyttade hon sj och sen simmade hon.Då var vi ivägen så mkt det gick! När hon sedan satt och läste igen satte emanuel henne i huvudet med en citron! Jag höll på att explodera av skratt och simmade därifrån vääldans snabbt!! Sen fick jag höra att hon TOG våran citron och la den i hennes väska! Stöld i allra högsta grad tycker jag! :@ XD
sista kvällen blev det också ett riktigt skönt kvällsdopp i havet för päronen petersson, hannorna och christina! Packade gjorde Hanna också denna kväll..det behövdes men jag fattar inte vad som hände under tiden på kreta för när jag åkte fyllde jag båda halvorna av resväskan men hem bara en och då hade jag övervikt på fem kilo :O knepigt!!
Nu är det ett par dar sen vi kom hem och jag börjar vänja mej vid detta kalla klimat och hoppas på bättre tider!!
Hoppas ni har det bra!! :)
Puss

Snabbis..

Ett snabbinlägg får det bli ikväll...nu var det längesen igen.. :/ mina löften skiter sig titt som tätt ;) iaf va de gäller bloggen.. :P
Det största som har hänt sen jag bloggade är väl att första kusinbarnet kom lördagen den 31/5 : Alice Karin Christina Appell, vi säger välkommen till denna nykomling som jag inte sett själv än men på kort är hon väldigt söt! :) Hoppas på en riktig visning snart ;)
Idag har jag varit domare för en av spökbollsplanerna i Sätila.. XD ja..alla skolorna förutom örby var nog hyfsat sura på mej :P haha men vinster fick ni örbyare :) under dan träffade jag också lite trevligt folk..invgningen började ju med att min käre kusin fredrik var utklädd till nån grek eller nåt å sprang runt i publiken å slutade med att han låtsasspelade piano i frack!! Hahaha ja..tydliga tecken på släkten andersson å allt va alla heter nu för tiden här ser man! ;) japp sen kommer salome å matilda, snackar lite och sen var det typ 3 matcher kvar som jag skulle döma så efter dem gick vi, manda och jag ner till lygnevi för att äta på vägen möter vi hanna och Sara som hade blivit negrar efter två dar på stranden, fick mej en kort pratstund med älsklingen där ja :)<3 vi åt, gick igenom skogen å träffade ida å en till vid fisket, mötte också tredje kusinen på skolan andreas som för typ första gången i sitt liv inte fått nån fisk, fatta att jag blev förvånad!! jupp jupp sen upp till skolan igen, träffade lite dansande folk, och underbara sara :) vi följde med (jag och manda) till deras korridor och pratade med lite kompisar alla tyckte vi va lika :O :P japp sen gick vi till stranden igen och sen hände nog inte mkt mer på denna dag!
fredagen tillbringades ja..hm inte en aning men på kvällen var jag i öxared, grillkväll typ, jättemysigt!! :)<3 tack! natten tillbringades hos Viktoria (we love!) lördagen, vickan och jag pressade väääldans länge utan reslutat :/ och på kvällen var det hanna~gustafkalas i trägårn :) söndan blev det kalas hos treakusinen, johan som fyllde två ;) så nån lugn och rohelg fick jag inte och det märks+ min vätskebrist är så dålig kombination det kan bli! har typ värmaslag varje dag, är yr och håller på att svimma!!

nej nu ska jag träna inför musikcafét imorrn! :)