Etiopien ~ My African daddy.

Ischi. Så säger man till allt i Etiopien!
 
Just nu innebär det ordet att jag hinner med ett blogginlägg innan jag om tio minuter lämnar Örkelljunga för ett par dygn hemma. Göett
 
Här kommer i varje fall ännu en del i redovisningen om Etiopienresan. Denna gång blir det en hyllning till människan som blev my African daddy. En person som verkligen inspirerat oss alla väldigt mycket, & som vi hoppas snart få se igen! Då Viktor & jag var på lasarettet tog Qes Dawit hand om oss på ett fantastisk sätt, & efter den kvällen var han min "pappa" i landet långt borta. 
 
Qes är ledare för hela lyrkan i Etiopien, det tog tid innan jag förstod det. Mer humoristisk & uppoffrande människa får man leta efter. En sann förebild
 
 
Vissa människor sätter djupare spår än andra..!
 
/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0