Min kamera & jag.

Goder afton! :)
 
Hoppas allt är bra med er alla! Här rullar livet i rasande fart, jag bergiper't icke!
 
Jag har länge vridit & vänt på ett litet dilemma i mitt liv. Som så många andra gånger har jag skjutit upp det & tänkt "Äh, jag kan kan ta tag i det nästa vecka!" & så tänker jag samma sak när nästa vecka väl kommer. Nåväl, det handlar om den del av mitt liv som handlar om förevigande. Fotograferande alltså.
 
Såhär ligger det till. Jag älskar att skapa med kamera i händerna. Att fotografera är något av det roligaste jag vet & det ger mig energi. Men, efterarbetet skulle jag många gånger vilja spy över. Nu är jag verkligen långt ifrån proffsfotograf, men det ramlar ändå in lite förfrågningar då & då (har två bröllop som väntar till exempel-iiiiih!). Efter många påtryckningar har jag insett att jag måste börja ta betalt för att inte bli utnyttjad. Därför sitter jag nu & kikar olika fotografers paketpris, krummilurar & krummilurar lite till, & försöker fixa rimliga prisalternativ för mina bilder. 
 
Samtidigt som jag leker med tanken att jobba lite mer professionellt med foto har jag plockat fram en så-här-blir-du-en-bättre-fotograf-bok som stått i bokhyllan oläst på tok för många år. Just i denna stund lovar jag mig själv att förverkliga den satsningen. Jag tänkte lära mig fotografera på riktigt, trots mitt bristande tålamod.. Allt för att förhopnningsvis aldrig göra en kund (säger man så?) missnöjd! Det är mitt mål! :) 
 
 
Att möta människor & samtidigt fånga en glimt av livet är så vansinnigt roligt!
 
/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0