Mormor! <3

Idag har vi gått på sommarlov.. vilket hitills har varit allt annat än trevligt!
Jag grät floder på avslutningen och jag tror den utlösande faktorn var att jag inte visste om Mormor levde eller inte.. igår fick vi åka till henne akut från studenten och vi hade inte hört ngt från mamma i natt eller i morse så jag var spänd, lessen över att veta att hon inte hade långt kvar, samt lessen över att lämna klassen. Det var allt annat än roligt som sagt, massa tårar och  massa kramar!

När jag kom hem åt vi för att sedan åka till Tostared.. Mitt i middan ringde min älskade mor och meddelade att det var slut med Mormor.. Vi åkte så fort det gick och sen har vi vart hemma där nästan allihop. Igår var vi alla 35 stycken.. idag ngr färre men dom flesta är ändå samlade. Hon ser så lugn och fridfull ut, det ser ut som hon bara sover.
Som jag ser det, tycker jag för Mormors skull att det var skönt att hon fick sluta. Nu vet jag att hon inte lider mer och har har det så mkt bättre än jag någonsin kan föreställa mej. Vi har inte haft ngn kontakt med henne det senaste dygnet och hade hon legat så länge hade det bara blivit värre tror jag. Jag tycker det är så skönt att veta att hon är lycklig och mår bättre än aldrig förr!

Nu ska jag bort till Mormor igen så ska hon åka iväg. Ett sista hejdå innan begravningen.

Mormor, om du visste vad vi saknar dej,
Om du visste hur tacksamma vi är för alla kärlek och omtanke du har gett oss under alla år!
Om du visste hur fint Johannes lagt rosor på din säng,
Om du visste hur lugnt och fridfullt allt är omkring dej,
Om du kunde se hur Alice så fort hon kommer in i rummet, går till din säng och försöker prata med dej som hon alltid har gjort,
Hon saknar dej, dina barn saknar dej, dina barnbarn saknar dej, dina systrar saknar dej och jag är fullt övertygad om att det finns många, många fler som alltid kommer minnas ditt leende och glada skratt. Men framför allt kommer vi minnas den männska som aldrig tänkt en ond tanke om ngn, som alltid satt andra före sej själv och som har slösat oerhört mkt kärlek och omtanke på alla i din närhet!
Tack Mormor!<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0