Ing-Britt Spetz :)

Den lilla kvinnan med det stora leendet blir nästa människa i min serie "de-underbara-personerna-som-jag-tycker-så-mycket-om"!

Fjärde männskan ut som sagt, allas vår Ing-Britt Speeetz! Just nu känns det lite konstigt att skriva om henne eftersom jag inte träffat henne sen i juni men hon är fortfarande högaktuell på min tipptopplista! 
Vad ska man då säga om denna oförskämt härliga kvinna tro? Tja, förutom att hon är en stor idol till mej kör hon runt i en cool liten röd golf (i like) och samtidigt lyssnar hon på ingrid "blue for you".. Det är grejer det! Vilka trevliga minnesbilder som ploppar upp i mitt huvud just nu, vilka 3 fina år vi hade jag och Ing-Britt. Ja det var väl i sjuan jag först noterade henne överhuvud taget och antagligen första gången hon märkte min existens också (om hon nu inte var med på min skolavslutning i 6:an då jag var konfrencier och gjorde bort mej totalt, vem missar det liksom?). I vilket fall som helst hamnade jag i hennes engelskagrupp och vi vantrivdes nog ganska rejält båda två. Ja, det var Louise och jag till en början som lyssnade på stackarn och resten var väl mer eller mindre intresserade av att bli pensionärer men dessförinnan iv:are.. Åren gick och jag trivdes trots gruppen alldeles utmärkt bra med min lärare. Inte innan efter 2 år förstod jag vilken skön prick denna Ing-Britt är och för er som inte träffat henne kan jag väl bara säga eder att jag beklagar. Samma humor råkar vi ha drabbats av idolen och jag. Samma virrighet också och kanske lite väl mycket prat ibland. Haha det är roligt att veta hur jag kommer vara om 45 år! :)

Nu inser jag att det är väldigt svårt att skriva massa om folk spontant sådär. Jag hoppas i varje fall att ni förstått att den omtalade kvinnan är rolig, tervlig, allmänt som jag ;) och ja.. bara sådär helt underbar!
Inte innan skolavslutningen nu i nian vågade jag säga till henne hur mycket jag faktiskt uppskattade henne. Vet ni hur fjäskig man hade verkat då? :P

Förutom att hon är fantastiskt härlig som sagt kan hon minsann sköta om blommor, allmänt virra omkring, bjuda på sej själv och sätta röda pluppar på skolia (det sista tyckte jag väl mindre om kanske) haha.. Ja vad ska jag nu skriva mer tro? Eftersom jag går på apu om ca 1 månad och då förmodligen lär träffa henne en del under mina luncher kanske jag får komplettera med ännu ett inlägg om denna söta filur senare. Men det tar vi då och Ing-Britt om du läser detta så kommentera hemskt gärna så jag vet om jag ska bereda mej på utskällning (de där röda plupparna..)


Vi ses snart igen kompis :)


Kommentarer
Postat av: IngBritt Spetz

Hanna - när skrev du det här??? Vilken härligt underbar tjej du är!! Du kan verkligen konsten att lysa upp tillvaron för personer runt omkring dig! Tack för dina ord - de kommer att värma länge, länge!! Jag har bara trevliga o skrattiga minnen av dig - du var solen som lyste upp gruppen i engelska! Hoppas att du får en härlig jul med massor av kramar och här kommer en från mig!!

2011-12-04 @ 22:47:21
Postat av: Hanna-> IngBritt :)

Jadu, för cirkus 2 år sen ser det ut som! Frågan är hur du hittade detta nu??

Nu handlade ju detta inlägg om dig och inte om mig, så jag tycker vi fokuserar på glädjen du sprider istället!! :)

Kramar tillbaka, hoppas livet leker riktigt fint för dej!

2011-12-09 @ 10:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0