Göteborg VS Örby, total rädsla.

Jag vet vad jag väljer. Lätt!
17.25 hoppade jag på en buss, i kinna fick jag sällskap av Gustaf och ytterligare några hållplatser senare fanns även Viktor hos oss. Bussresan upplevde jag som en resa utan mål. Det var lite läskigt men vi hade faktiskt ett mål. Gustaf och jag trodde att ingen hade koll och mannen på V låtsades att han inte hade en aning och hoppade på random-spårvagnar, till slut blev han avslöjad. Han hade vrölkoll! Nåväl, vi kom fram till en kyrka någonstans, hittade en bänk och sen började det. Gospel stod på kvällens musiklista. Duktiga människor de där glimåkrarna! :) 1 & ½ timme skulle jag tänka mej att det tog. Sen fick jag en inre panik när herrarna bestämde att vi skulle ta 23.17-bussen hem. Mardröm, mardröm! Men innan den inträffade satt vi och fikade och pratade med Pernilla 2 timmar. Det var trevligt även om jag höll på att ramla av stolen så trött jag var. Ekelundarn sa att han misstänkt att det skulle bli så. Tackar vi varmast för! Jovars, till slut blev det dags för hemfärd och till en början var allt i sin ordning. Sen.. sen kom det cirkus 7 inte helt nyktra gubbar och ngn gumma och sällskapade oss i vår väntan och de övriga i mitt följe pratade med dem! Har ni hört på maken.. En flötgubbe rökte mej i ansiktet och huvale me vad jag var nära att bryta ihop. Tårarna brände på och jag ville bara prata med min mor, helst sova lugnt som förr mellan mamma och pappa. På spårvagnen var det lite bättre, förutom att en galning (full naturligtvis) hände i de där stålgrejerna man håller i. Upp-ooch-ner-på till på köpet! Men sen smällde det igen och ännu ett gäng äckliga och flötiga män ramlade in. Jag slår vad om att de i vanliga fall var typ ekonmigrejer eller ngt, för de såg lite mer, vad ska jag säga, seriösa ut. Jag räknade ut att om det hade blivit bråk mellan gängen(visserligen otroligt liten risk men man kan aldrig veta) så hade de brakat rätt in i mej, jag var verkligen rädd!
Så till sist satt jag relativt tryggt på bussen som stannade i örby till min glädje. Jag kunde till och med le lite åt vissa roliga fyllediskussioner, jag satt ju vid fönstret ;) Och i slutet av färden skrattade jag till och med högt. Snubben som satt bredvid Viktor sov och lutade sej mot honom.. Eftersom jag vid det laget var totalt dödstrött efter alla oroligheter kunde jag inte låta bli att skratta. Jag tyckte det var askul!! Och det var om möjligt ännu mer komiskt när Viktor skulle av och var tvungen att väcka honom och han sprang ut ur bussen för han skulle förmodligen hoppat av någon helt annanstans. Sånt roar hemskt nog mej ;) Kinna-Örby var jag själv på hela bussen. Underbart! Förutom fulla människor som skrek i hede men men.. Väl inne på min gata trodde jag på fullaste allvar att 2 träd var två människor som typ brottades eller något. Det var inte långt ifrån att jag sprang in i någon trädgård och gömde mej. Nycklarna var i handen i varje fall, redo för försvar. Men.. sen såg jag att det var björkar.. Ojsch vad extremt löjlig jag är!! Nej, helt ärligt, jag är fullständigt livrädd! Jag möter nog hellre en orm än ett fyllo, det är nog en av de största hemskheter jag kan komma på. Detta fattade dock inte Gustaf och Viktor riktigt så jag tyckte helt enkelt väldigt synd om mej själv och led massa tills jag skakad kunde krypa ner bredvid Arthur och sova.

Så blev det denna dag och dags för lite spel och sång i kyrkan. Jag av alla människor var först till träningen. Det hade ni inte väntat er! Nej, nej.. Inget konstigt alls. Men jag trodde inte riktigt det heller om jag ska vara ärlig. Uppsjungning som höll på att spåra ur. Jag såg mitt ansvar i Sofias kokande och vi kunde börja träna på riktigt. Så började det och ja.. för att inte ha tränat på lovsångerna under nattvarden tycker jag vi var ganska bra.. Spontant till tusen & det var vi som stod för detta: Sofia, Ida, Emma, Elin, Gustaf, Johan och skribenten till detta inlägg. Nej, men helt okej gick det nog.

I skrivande stund är jag ganska nyvaken. 10 timmar har jag sovit denna helg.. 10 timmar! Det är ju ingenting!! Så det blir tidig läggning idag minsann! Nu tänkte jag återförena mina kläder med min garderob tror jag. Flygeln är inget bra ställe för provosorisk garderob. Vet ni hur svårt det är att hitta det man letar efter?

Imorgon blir det antagligen ingen skola för mej, nej, nej.. Tandregleringen here I come! :D Och sen är det lärlingsdagar igen, så otroligt skönt! :D


Ha det finast och vistas inte i Göteborg en lördagkväll efter 20.00!

/Den skraja Hanna som ser framemot kommande dagar med tänder och gamlingar!


Lägg märke till den heta shortsbrännan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0