Host, host.

Hejhallå världen! :)

Här sitter jag i sängen en helt vanlig tisdagskväll & hostar tills det känns som hela jag ska brinna upp. Nu har jag legat i sängen tre & ett halvt dygn & har inte en aning om när jag tänker sluta med det, förhoppningsvis snart!

Just nu lyssnar jag på julmusik & försöker ta in att hemma i Sverige är verkligen alla förberedelser i full gång. Åh, jag som älskar denna tid på året, så vansinnigt mycket. För en stund sen sa jag till Hanna att jag längtar efter jul från januari & sen resten av året. Det värsta är att det faktiskt är sant, & jag håller på att börja gråta här då jag inser att jag missar allt före-jul-mysigt som lucia, julskyltning, adventsvesprar & sånt i år.

Eftersom det var sommar i Sverige då vi åkte hit, så är hela jag inställd på att det fortfarande är det när jag kommer hem om mindre än 32 dygn. Det känns som att naturen är sådär gött grön, sjön varm & kvällarna ljumma. Sådär att man går hem från jobbet precis som man gick till jobbet, och ändå fryser man inte. Jag kan bara inte begripa att Marks lucia snart påbörjar sin turné, att bilar som står ute behöver skrapas, att julklappshandeln är i full rulle.. Det övergår mitt förstånd, jag tror ju att det är sommar!

Förra året missade jag också typ hela december hemma, nåväl, nästan hela. Just nu bara längtar jag efter att få vara hemma en hel december. Dricka glögg med Mamma varje kväll, baka pepparkakor & åka pulka hemma i grusgropen. Nästa år kanske det blir så? I hope! :)

 

Såhär föreställer jag mig livet då jag kommer hem. Det är nog lite fel!

/Hanna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0