A lot of love.

Äntligen!
Åh, nu mina vänner händer det grejer!
 
I våras fick jag ett telefonsamtal en kväll på jobbet. Min kollega undrade vad i all världen det handlade om, så nervöst som jag vandrade omkring. Det var Therese som ringde & frågade om jag ville fota deras bröllop. Inom en vecka skulle jag svara, & det var inte lätt vill jag lova. Innerst inne ville jag skrika "Ja! Om jag vill?!", men det gjorde jag icke. Nej, tappert försökte jag övertala det där paret att välja någon av de andra gästerna, eftersom jag visste att det skulle finnas mycket mer erfarna & skickliga fotografer på bröllopet. Den där bruden är dock envis & gav sig inte, så till slut gick jag med på att knäppa där den 28:e juni. 
 
Natten innan bröllopet sov jag riktigt dåligt & vaknade på tok för tidigt av en krampande mage. Trots att jag mindes hur Elin & jag för många år sen gick långa promenader & bara fantiserade om hur det skulle vara att fota ett bröllop, kunde jag inte skaka av mig den olustiga känslan av ansvar. Är det något man absolut inte får misslyckas med är det ju just bröllopsfoton! Men åh vad roligt det var! Undrar om man någonsin får så mycket tid ensam med ett brudpar efter själva vigseln annars?
 
Egentligen behövde jag inte redigera något alls eftersom Wemmenborns lovat göra detta själva. Dock kände jag i helgen att jag inte kan med att bara dumpa några tusen ofixade foton. Så mina lediga timmar de senaste dagarna har jag försökt få ihop något vettigt, & nu ligger här 665 (för att vara exakt) färdiga foton & väntar på att hamna hos rätt människor. Trots att jag fortfarande är skeptisk till deras val av fotograf känner jag mig väldigt hedrad, & nu kan jag bocka av den drömmen från min lista! ;)
 
Ni får er ett litet smakprov, första bildbomben på alldeles för länge! Mitt första & kanske sista bröllopsfotande!
Stort Tack Therese & Anton för äran att fota Er! :)
 
Och så vill jag passa på att tacka Johan som gjorde att jag överlevde dagen. Han försåg mig med objektiv, paraply, mat, pepp & allt som en supernervös kvinna kan behöva. Jag hade nog inte klarat mig den dagen utan honom!

 
Finaste Wemmenborns!
 
/Hanna :)

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Alltså jag dör typ! SÅ otroligt underbara, härliga och skickliga bilder! Man hade ju inte tackat nej till att ha dig som bröllopsfotograf precis... Du har ju verkligen talang!
Puss!

2014-08-06 @ 10:43:13
URL: http://frokennelson.blogspot.se/
Postat av: Louise Johansson

Otroligt fina bilder Hanna!!

2014-08-06 @ 13:04:57
URL: http://louiseulrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0